kalp ve şam fıstığı





Women's Health dergisindeki bir habere göre; Penn State'te yapılan bir araştırmanın katılımcılarına, 4 hafta günde 43 gram, sonraki 4 hafta ise günde 85 gram Şam fıstığı yedirildi. Yapılan testlere göre; ilk 4 haftanın sonunda katılımcıların kötü kolesterolleri yüzde 9, sonraki 4 haftada ise yüzde 12 oranında düştü. Bu iki tip beslenme de, kalp hastalığı riskini artıran interlökin-1 oranını yüzde 15 azaltıyor. Sebebi; Şam fıstığının doymuş yağ açısından fakir, doymamış yağ açısından zengin olması. Çalışmayı yürüten ekip, her gün bir avuç Şam fıstığı tüketilmesini öneriyor.
 


yer fıstığınında kötü kolesterolü düşürdüğünü duymuştum

sağol arkadaşım yayarlı bir paylaşım

tabi herkes alıpta yiyemiyor şam fıstığını

alamayanlara önerim iğde de kepekli olduğu için kolesterolü düşürüyor

sanırım o biraz daha ucuz
 
bir avuç yetmez ki insan ne zaman bittiğini anlayamıyor yerken
madem yararlıymış bundan sonra daha çok yiyelim bari
 
Üst