Diyet yaparken nelere dikkat etmeli!

diyette nelere dikkat edilmeli,
diyet yaparken dikkat edilmesi gerekenler,
Diyet yaparken nelere dikkat etmeliyiz



Diyet yaparken nelere dikkat etmeli?

- Öğünlerinizi düzenli olarak yiyin.

- Mevsim sebze ve meyvesi tüketin.

- Diyet yaparken protein dengesi için haftada 1-2 gün kırmızı et, haftada 2- 3 gün beyaz et ve haftada 1-2 gün de kurubaklagiller tüketin.

- Sıcak sebze yemekleri, pilav ve makarnada fındık yağı ve mısırözü yağ karışımı ya da soya yağı ile ayçiçek yağı karışımı kullanın. Soğuk sebze yemeklerinde zeytinyağı kullanın.

- 1 kg sebzeyi pişirmek için 2-3 çorba kaşığı sıvı yağ kullanın.

- Günde en az 10 bardak su için. Her öğünden önce 1 – 2 bardak su için. Öğün sırasında ve hemen sonrasında su içmeyin. Öğünden iki saat sonra içebilirsiniz.

- Tuz tüketiminizi azaltın.

- Rafine (beyaz) tahıl ürünleri yerine tam taneli olanları tercih edin. Tam taneli tahıl denilen tahılın özü, kabuk dediğimiz kepeği ve tahılı sarıp onu besleyen doku olan endospermden oluşur. Bir tahıl; az miktarda öz, %14.5 oranında kepek ve %83 oranında da endospermden oluşur. B vitaminleri, mineraller ve posa bu bileşenlerin içinde bulunur. İşlenen bir tahılda bunların kaybı olur.

- Her öğünde 4 ana besin grubundan (et-kurubaklagil, süt-yoğurt,sebze, ekmek) uygun miktarda tüketin.

- Uygun pişirme yöntemleri kullanın. Kızartma, tütsüleme yerine; haşlama, ızgara, buğulama, fırında pişirme yöntemlerini kullanın.
Diyetisyen Elif Erdin Yıldız
 
Üst