Bel Ağrısı Egzersizleri

'Sağlıklı Yaşam' forumunda Wish tarafından 19 Temmuz 2010 tarihinde açılan konu


  1. Bel Ağrısı İçin Hangi Egzersizler Yapılmalı
    Bel Ağrısı Egzersizleri Videolu Anlatım
    Bel Ağrısı İçin Egzersizler


    # Egzersizler; bel ve omurganın zayıf kaslarını güçlendirir.

    # Mekanik yüklenmeyi azaltarak, hareket kabiliyetini arttırır.

    # Yanlış postürü ve duruşu düzeltir.

    # Ağrıyı azaltır.

    [FLV]http://img827.imageshack.us/img827/2416/file18700o.mp4[/FLV]



    GENEL İLKELER

    # Egzersizler düzenli olarak her gün yapılmalıdır. Devamlılık olmadıkça sonuç alınamaz.

    # Başlangıç için sabah 15 dakika, akşam 15 dakika idealdir. Süreler daha sonra uzatılabilir.

    # En az iki ay devam ettikten sonra günde bir kez on dakika yeterlidir.

    # Her bir hareketi sabah akşam 5 kez yaparak başlayın ve giderek arttırır. On gün sonunda sizin için ideal sayıya ulaşın.

    # Egzersizin sayısına değil, iyi yapılmasına önem verin.

    # Egzersiz halsizlik, kas ağrısı ve sertlik yapabilir. Bu normaldir. Bu durum birkaç gün sonra devam ediyorsa, egzersizleri çok ve hızlı yapıp yapmadığınıza dikkat edip, yavaşlayın.

    # Bu sertlik ve ağrılar üç hafta sonunda hala sürüyorsa doktorunuza müracaat edin.

    # Yatarken ve yataktan kalkarken kurallara uygun davranın.

    # Egzersiz esnasında en az 2 defa gevşeme pozisyonuna geçin.

     


Yükleniyor...