Zekatla ilgili hükümler

'Ramazan ve Oruç' forumunda Elfida tarafından 4 Temmuz 2011 tarihinde açılan konu


  1. Zekat hakkındaki hükümler
    Zekatın hükümleri

    Hanefi’de zekat nisabı 96 gr, diğer üç mezhepte 69 gramdır
    Hanefi’de çocuğun ve delinin malından zekat verilmez Diğer üç mezhepte verilir
    Şafii’de zekatı en az üç sınıfa vermek gerekir, diğer üç mezhepte, yalnız bir sınıfa bir fakire vermek kâfidir

    Zekat farz olur olmaz, Hanefi ve Hanbeli’de hemen vermek lazım değildir Şafii ve Maliki’de, zekat farz olunca, hemen ayırıp vermek farzdır

    Zekat vermemek için sene dolmadan malını birisine hediye eden veya satan, hile yaptığı için günahkâr olursa da, Hanefi ve Şafii’de zekattan düşer, Maliki ve Hanbeli’de zekattan düşmez

    Fakirdeki alacağı zekata saymak Maliki’de caiz, diğer üç mezhepte caiz değildir

    Şafii ve Hanbeli’de gücü kuvveti yerinde olup çalışabilen fakire, zekat vermek caiz değil, Hanefi ve Maliki’de caizdir

    Maliki ’de sene dolmadan zekat verilmez, diğer üç mezhepte vermek caizdir

    Zekatı başka şehre göndermek Hanefi’de mekruh, diğer üç mezhepte hiç caiz değildir Eğer gönderdiği şehirde daha uygun kimseler varsa, zekatı başka şehre göndermek mekruh olmaz

    Hanefi’de sebzelerin uşru verilir, diğer üç mezhepte verilmez Hanefi’de meyvelerin uşrunu tartmadan vermek caiz değildir, diğer üç mezhepte ise, tahmini olarak hesaplayıp vermek caizdir Balın uşru Şafii ve Maliki’de verilmez, Hanefi ve Hanbeli’de verilir

    Hanefi’de kadının ziyneti zekata tâbidir Diğer üç mezhepte tâbi değildir

    Altın ve gümüşten başka madenlerin zekatı Maliki ve Şafii’de verilmez, Hanefi ve Hanbeli’de her madenin zekatı verilir Hatta Hanbeli’de, sürme taşı gibi yerden çıkan şeylerin zekatı verilir

    Hanefi ve Hanbeli’de maden zekatı % 20, Şafii ve Maliki’de % 25’tur

    Maliki’de dedeye ve toruna zekat vermek caiz, diğer üç mezhepte caiz değildir

    İmam-ı a’zama göre ve Hanbeli’de kadın zekatını kocasına veremez, Şafii’de ve İmameyne göre verir Maliki’de ise koca, aldığı zekatı hanımının nafakasına harcamazsa caizdir