Zayıflamak için ne yapmak gerekir?

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Yasemin tarafından 1 Mart 2014 tarihinde açılan konu


  1. Zayıflamak için ne yapılmalı



    Zayıflamak isteyipte bir türlü kilo veremiyorum diyorsanız aşağıdaki yazımız mutlaka okumalısınız.Özellikle diyet yapmadan dikkat ederek düzenli ve sağlıklı beslenerek nasıl kilo verebilirim diyorsanız bu yazımız tam sizlere göre.

    Zayıflamanın temel şartı, kabız olmamaktır. Bunun için kabız yapan gıdalardan uzak durmalı.Sabahları aç karnına ve yemek arasında, yetecek kadar ılık veya sıcak su yahut çay içmeli. Normalden fazla su içmemeli. Kalp ve böbrek hastaları ve bazı kimselere fazla su zarar verir.

    -Yeteri kadar su içerek kepekli ekmek yemeli, az su içilirse, kepek kabızlık yapar. İki günde üç öğün yemek en uygun olanıdır. Eğer buna dayanamazsa, iştah kesici, kalorisi düşük gıdaları az miktarda almalı. Mesela yoğurt, salatalık, leblebi gibi gıdalar yenmelidir.Acıkmadan sofraya oturmamalı, doymadan sofradan kalkmalı. Unlu, şekerli ve yağlı gıdalardan uzak durmalı.Baklagilleri, sebze ve bazı meyveleri bol yemeli, şekerli meyveleri az yemeli.

    Meyveleri yemeklerden önce yemeli, aç karnına yemeli.Akşam yemekleri hafif olmalı, çünkü gece enerji sarfı az olur.Yatmadan önce bir şey yememeli, tok karnına yatmamalı. Hareketli olmalı, enerji veren işlerde çalışmalı, bu mümkün olmazsa, bol egzersiz yapmalı. Hızlı yürümek de bir egzersizdir. Sağlık için sıvı yağları tercih etmeli, ama zayıflamak için bütün yağları az yemelidir. Yağlı kızartmalardan kaçmalı.

    Sirke, limon gibi ekşi şeyler, zayıflamaya yardımcı olurlar ise de, iştah açıcı olduğu için, fazla yemek yemeye sebep olabilir. Sofradan kalkarken sirke içilebilir.Yemeklerden sonra, bir çorba kaşığı kekik suyu içmek de faydalıdır.Fındık, fıstık, ceviz gibi kuru yemişleri az yemeli. Bisküvi, pasta, gofret, çikolata gibi gıdalar; margarinli, şekerli ve unlu olduğu için, bunlar zayıflamaya çok zararlıdır.

    Yiyecekler karbonhidrat [şekerli gıdalar] yönünden fakir olmalı. Ekmek, bulgur, pirinç, makarna, hamur işi gibi maddelerde çok miktarda şeker vardır.

    zayiflamak-icin-neyapmali-.