Zayıflamak için kesinlikle uzak durmamız gerekenler

'Sağlık Rehberi' forumunda Eylem tarafından 17 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Eylem

    Eylem Editör Site Yetkilisi


    Zayıflamak için kesinlikle uzak durmamız gerekenler

    [​IMG]

    Hepimiz hayatı kendimiz için yaşadığımızın farkındayız. Bu bakımdan eğer bir şey yapacak olursak bile bunu kendimize yapıyoruz. Hal böyle olunca ne kadar çabalarsak çabalayalım ya üzülüyoruz ya da mutlu oluyoruz. Kadınlar kendilerine çok önem verirler. Gerek bakım olsun, gerek dış görünüş olsun gerek ise kilo olsun. Özellikle kilo bakımından kendilerine çok önem verirler. Bu yüzden zayıflamak için birçok yola başvururlar. Ama zayıflarken kimi şeylere dikkat etmek gereklidir, bu şeyler nelerdir bunlara bakacağız. Özellikle zayıflamak için kesinlikle uzak durmamız gereken şeyler vardır. Bunları açıklayacağız.

    Zayıflamak için kesinlikle uzak durmamız gerekenler
    Her ne kadar sağlıklıymış gibi gözükseler bile meyveli yoğurtlardan kesinlikle uzak durulması gerekmektedir. Çünkü bu yoğurtlarda ki şeker oranı epeyce yüksektir. Bu gibi ekstra kalorilerden kaçınmanız gerekmektedir. Aldığınız meyvelerden de bir meyveli yoğurt yapabilirsiniz. Poğaçayı hepimiz çok seviyoruz. Bir de yanında sıcak çay olunca, keyfimize diyecek yok. Lakin poğaçadan da uzak durmanız gerekiyor. Tuz, karbonhidrat ve yağ içerdiği için oldukça tehlikelidir.

    Zayıflamanız veya diyete girmeniz gereken dönemde yapay şeylerden kaçınmak veya gazlı içeceklerden kaçınmak adınadiyet içecekler içeriz. Aslında ne kadar yanlış yaptığımızın farkına varmayız tabi. Diyet içecekler de uzak durulması gereken şeyler listesinde yerini alıyor. Şekersiz meyve sularının çok daha sağlıklı olduğunu ve aynı zamanda diyet içeceklerin kanser riskini arttırdığını bilmeniz gerekmektedir.

    Özellikle her kafeye gittiğiniz zaman büyük bir keyifle siparişini verdiğiniz latte de bu listede yer alıyor. Büyük bir bardak lattenin 50 gram şeker içerdiğini bilseydiniz, büyük bir ihtimalle sizde o siparişten vazgeçerdiniz. Dışarıda bir şeyler içeceğiniz zaman yağsız süt tercih etmeniz gerektiğini unutmamalısınız.

    Krakerler neredeyse 7 ‘den 70 ‘e herkesin sevdiği atıştırmalıktır. Ama maalesef uzak durulması gerekmektedir. Özelliklepeynirli krakerler daha fazla yemeniz için üretilmiştir. Yani yedikçe yedirir ve bıraktırmazlar. Bunun yerine ise biraz tahıllı ekmek ve azıcık peynir çok daha sağlıklı olacaktır.

    Son olarak da patates. Biz nedense sadece kızartmasının veya cipsin kilo aldırdığını düşünürüz. Ama bu neredeyse büyük bir yanılgı. Patatesin kendisi de başlı başına kilo almanızı sağlayacaktır. Eğer kilo vermeyi kafanıza koyduysanız, o zaman patatesi hayatınızdan çıkartmalısınız.