Zayıflamak için hangi ekmeği yemeli

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda YAREN tarafından 22 Haziran 2010 tarihinde açılan konu


  1. Zayıflamak için hangi ekmeği yemeliyiz, hangi ekmek daha sağlıklı

    [​IMG]

    Zayıflamak için hangi ekmek yenmeli?

    Ekmek en temel besin kaynaklarından biridir. Özellikle bizim ülkede dünya ortalamasının çok üzerinde ekmek tüketen ve bu sebeple Guinness Rekorlar Kitabına geçmiş bir Türkiye için..

    Fakat son yıllarda sağlıklı beslenme bilinci ekmekte de önemli değişikliklere neden oldu. Klasik somun ekmeğin yanında artık çok daha fazla alternatif var.Başka kimsenin elini süremeyeceği markalı ekmekler, zengin içerikleriyle de göz dolduruyor.

    ORGANİKLER

    Tarladan, pişirme aşamasına kadar hiçbir kimyasal kullanılmadan üretiliyorlar. Vitamin, mineral ve diyet lifleri açısından da oldukça zenginler.

    Aşnan organik tam buğday ekmeği
    (3OOgr)
    Aşnan, tüm ürünlerinde organik tarımla elde edilmiş tahıllar kullanıyor. Markanın çavdarlı, cevizli ve zeytinli ekmekleri de var.

    İHE (İstanbul Halk Ekmek) organik tam buğday ekmeği
    (100 grda)
    Enerji 265.3 kcal, karbonhidrat 54.6 gr, protein 8.04 gr, lif 1.43 gr, fosfor 208.15 mg, B1 vitamini 0.39 mg, B2 vitamini 0.28 mg, folik asit 0.48 mg, kalsiyum 199.40 mg.

    Carrefour ekolojik ekmek
    1 kilogram ve 500 gramlık paketlerde satışa sunuluyor. Markette pişirildiği için sıcak olarak satın almak mümkün. (100 grda) Enerji 246 kcal. Karbonhidrat 53.53 gr. Protein 755 gr.HAFİFLER
    Kilo vermek istiyorsanız light ekmekler en iyi alternatif, içeriklerinde bol miktarda bulunan diyet lifleri, hem doygunluk hissi veriyor, hem de daha az kalori almanızı sağlayarak kilo kontrolüne yardımcı oluyor.

    Uno light ekmek
    (1 dilim= 25 grda)
    Enerji 48 kcal. Karbonhidrat 9 gr. Lif 229 gr. B1-Thiamin 0.9 mg. B2 Riboflavin 0.12 m Niasin 132 mg. B6 vitamini 0.14. Folik asit 15.41 mcg. Demir 1.10 mg. Kalsiyum 71 mg.

    UNX light ekmek
    (1 dilim= 25 grda)
    Enerji 51 kcal Protein 2.92 Karbonhidrat 9.12 gr. Lif 2.29 gr.

    Doygun light ekmek
    (1 dilim= 25 grda)
    Enerji 49 kcal/1 Protein 1.7 gr Karbonhidrat 9.9 gr. Lif 2.03 gr.

    TAM ZENGİN VE TAHILLILAR
    Buğdayın, öğütülme sırasında, kepek ve öz kısmının ayrılması birçok besin öğesinde önemli kayıplara neden oluyor. Tam buğday unundan yapılan ekmekler ise, buğdayın tüm yararını sofranıza taşıyor. Tam tahıllı ekmekler, B grubu vitaminler, mineraller ve lifler yönünden çok daha zengin. Daha az enerji verirken, daha fazla tokluk sağlıyorlar.

    UNX tam buğday ekmeği
    (1 dilim= 33 grda)
    Enerji 77 kcal. Protein 2.72 gr. Karbonhidrat 15.13 gr. Lif 2.04 gr.

    Doygun tam buğday ekmeği
    (100 gr da)
    Enerji 193 kcal. Protein 8.15 gr. Karbonhidrat 40.5 gr. Lif 7.2 gr.


    Uno çok tahıllı ekmek
    (1 dilim= 28 gr da)
    Enerji 67 kcal. Karbonhidrat 11.65 gr. UT168 gr. B1- Thiamin 0.13 mg. B2 Riboflavin 0.14 mlg. Niasin 158 mg. B6 vitamini 0.17. Folik asit 18.82 mg. Demir 1.37 mg. Kalsiyum 7056 mg. Çinko 1.07 mg.

    İHE altın ekmek
    İçinde, üzüm, fındık, ruşeym ve keçiboynuzu bulunuyor. (100 gr da) Enerji 329 kcal. Karbonhidrat 45.41 gr. Protein 9.6 gr. Lif 5.89 gr. Fosfor 142.5 mg. Niasin 6.10 mg. E vitamini 4.58 mg.

    İHE ruşeymli ekmek
    (100 gr da)
    Enerji 224 kcal. Karbonhidrat 42 gr. Protein 9.5 gr. Lif 6.9 gr. E vitamini 034 mg. B1 vitamini 0.31 mg. B2 vitamini 0.34 mg.

    ÇAVDARLILAR
    Bol miktarda B6, B12 ve C vitaminleri ile demir, kalsiyum, niasin, folik asit, çinko ve diyet lifi içeren çavdar ekmeği; kolesterolün düşmesine, bağırsakların çalışmasına, kan şekerinin ve kan lipitlerinin düzenlenmesine yardımcı oluyor.

    Uno çavdarlı
    (1 dilim= 30 gr.)
    Enerji 70 Karbonhidrat 14.20 gr. Lif 1.51 gr. B1 Thiamin 0.11 mg. B2 Riboflavin 0.12 mg. Niasin 1.73 mg. B6 vitamini 0.15 mg. Folik asit 19.73. Demir 1.53 mg Kalsiyum 75 mg. Çinko 1.19 mg.

    Doygun tam çavdarlı ekmek
    (1 dilim= 25 gr.) Enerji 60 kcal. Protein 2.29 gr. Karbonhidrat 10.51 gr. Lif 1.66 gr.

    PUFİDİKLER

    Uno Büyümek
    (2 dilim= 46 gr da) Enerji 119 kcal. Karbonhidrat 22.32 gr. B1-Thiamin 0.18 mg. B2 Riboflavin 0.23 mg. Niasin 2.41 mg. B6 vitamini 0,27. Folik asit 21.86 mcg. Demir 2.44 mg. Kalsiyum 195.96 mg. Çinko 2.32 mg.

    Uno puf sandviç
    1dilim= 35 gr da) Enerji 88 kcal. Protein 2.67 gr. Karbonhidrat 16.52 gr.

    İHE Akdeniz ekmeği
    (100 gr da) Enerji 261.8 kcal. Karbonhidrat 54 gr. Protein 8.46 gr.
    Kaynak: Formsante​