Zayıflamak İçin Alınması Gereken Kalori Miktarı

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Merve tarafından 2 Ağustos 2012 tarihinde açılan konu


  1. Zayıflamak İçin Günlük Alınması Gereken Kalori Miktarı

    Alınması Gereken Kalori Miktarı Zayıflamak İçin

    Metabolizma hızının kilo alıp vermede önemli etkisi var. Bazal metabolizma hızınız ne kadar düşükse, kilolu olma ihtimaliniz de o kadar yüksektir. Eğer hızlıysa şanslısınızdır, vücudunuz enerji sağlamak için daha hızlı kalori yakıyor demektir. Eğer yavaşsa çok fazla kalori almamalısınız, ihtiyacınızdan fazlası yağ olarak depolanacaktır. Kiloluysanız ilk işiniz metabolizmanızı hızlandırmak olmalı. Bunu yapmak için de kas dokusunu artırmanız gerekli. Kas dokunuz ne kadar fazlaysa metabolizmanız da o kadar hızlanır, ince kalma şansınız artar.

    Bu nedenle düzenli egzersizle metabolizmayı hızlandırmak ve vücut fonksiyonlarının daha mükemmel olmasını sağlamak sağlıklı yaşam için bir koşuldur.

    Yavaş metabolizmalı kişiler daha kolay kilo alır. Metabolizmayı hızlandırmak için düzenli olarak egzersiz yapmak ve kas dokusunu artırmak şart.

    Kilo vermek için temel şart, harcanan kalori miktarının alınan kalori miktarından fazla olmasıdır.

    Bir kadının günlük kalori ihtiyacı (fiziksel aktivite yapmayan bir kadını kastediyoruz) ortalama 1700 kalori iken bu miktar aynı yaştaki bir erkekte ortalama 500 kalori daha fazla olacaktır.


    alıntı