Zayıflama

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda eftelya tarafından 4 Ekim 2009 tarihinde açılan konu


  1. Sağlıklı Zayıflama
    Fazla kiloları ağır ağır vermek en doğrusudur. Kiloları atmak başka şeydir, bunları en kısa zamanda, en seri usülleri uygulayarak yapmak başka şey.
    Hem, siz belki de kilo verirken sağlığınızın zarar görmesine neden olmaktasınız. İdeal zayıflama ağır ağır, devamlı olmalıdır. Böylece, kaybettiğiniz kiloları da tekrar almaz, belirli olan ağırlıkta kalabilirsiniz. Örneğin, Beslenme bölümünde verdiğimiz rejimi devamlı olarak uygularsanız vücudunuz ideal kilosuna erişebilir, daima da bu kiloyu koruyabilir. Fakat bu rejimden yararlanarak zayıflamak için size altı ay, belki daha da fazla zaman gerekecektir. Oysa, pek çok kimse bukadar sabırlı değildir. Kilosu fazla bir insan genellikle belirli bir neden yüzünden birden birkaç kilo vermeyi düşünür. Zayıflamayı istemesinin nedeni modaya uyma, ya da tatile çıkma olabilir. Bu kimse uzun sü*re rejime dayanabilmek için başlangıçta belirli kilo vermek, böy*lece kendinde bu cesareti bulmak da isteyebilir.

    Çabucak kilo vermek için pek çok yol vardır. Ama, bunlardan hangisini seçmelidir? Pek çok çeşit zayıflatıcı rejim bulunmaktadır. Bu yüzden, insanın kafası kolaylıkla karışabilir. Hem dok*torların hangi usulün daha başarılı olduğu konusunda anlaşamadıklarını öğrenmek de durumu daha zorlaştırır. Pek çok dokto*run kendilerince makbul varsayımları vardır. Onların salık verdikleri rejimler de birbirlerine zıt görünebilir.

    Rejim yapmak çok özel bir iştir. Her insanın belirli bir rejim karşısında göstereceği psikolojik,kimyasal tepki de farklı olur. Herkes için iyi sayılacak mükemmel bir rejim yoktur. Limon, altıntop (greypfrut) gibi besinlerin zayıflattığı iddia edilmekle birlikte, yine de bu işi başaracak mucize bir yiyecek, ya da formül de yoktur. Fakat birkaç rejim yolu yararlı sonuç vermekte*dir. Bunlardan hangisinin size uyacağına da yine siz karar vere*ceksiniz. Bu bilgileri burada sunuyoruz: Rejimler gruplara ayrılmıştır. Böylece, türlü metotların hangi teorilere dayandı*ğını göreceğiniz gibi bunlar sayesinde nasıl kilo kaybedebileceği*nizi de anlayacaksınız. Yalnız, bütün bu usullerin bir tek ortak yanı vardır: Rejimin başarılı olması için irade gücü, devam*lı gayret şarttır. İstatistikler zayıflamak için rejim yapan her 100 kişiden sadece 12'sinin hatırı sayılır kilo verdiklerini, 10'unun da verdikleri kiloları geri aldıklarını açıklamaktadır.
    alıntı