Yürüyüş Yapmanın Yararları

'Sağlık Rehberi' forumunda Blue tarafından 12 Kasım 2009 tarihinde açılan konu


  1. Yürüyüş Yapmanın Yararları


    Kalp sağlığını korumaya, formda kalmanıza yardımcı en kolay uygulanabilir egzersiz yürüyüş yapmaktır. Faydalarından yararlanabilmek için kurallarına uygun hareket etmeniz gerekir.
    [​IMG]



    Vücuttaki tüm kasları güçlendirip daha etkin çalışmalarını sağlar.
    Kan dolaşımını hızlandırarak kalp damar hastalıklarına karşı korur.
    Stresliyken yükselen kan basıncını düzenler.
    Sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlar.
    Şişmanlık riskini azaltır.
    Beyine oksijen göndererek konsantrasyonu yükseltir.
    Me tabolizma hızını yükselterek kilo vermenize yardımcı olur.
    Bel ve boyun ağrılarını hafifletir.
    Mutluluk hormonu endorfinin salgılanmasını sağlar ve rahatlık verir.

    Yürüyüş Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar

    Yürüyüşe başlamadan önce rahat ve pamuklu bir kıyafet edin. Vücudu sıkıca saran, naylon kumaştan yapılmış kıyafetler hareket kabiliyetinizi azaltır, cildinizin nefes almasına engel olur.
    Vücudun tüm yükünü taşıyan ayaklarınıza yürüyüş yaparken daha fazla önem vermeniz gerekir. İnce tabanlı ya da rahatsız ayakkabılar yerine ortopedik ve ayak sağlığını koruyucu nitelikte ayakkabılar tercih edin.
    Ağır bir yemek yedikten hemen sonra yürüyüş yapmayınız. En az 30 dakika dinledikten sonra önce yavaş sonra hızlı tempoda yürüyüş yapın.
    Diyabet, hipertansiyon, kalp hastalığı gibi sağlık sorunlarınız varsa yürüyüş yapmadan önce mutlaka doktor kontrolünden geçin.
    Yürüyüş sırasında ve sonrasında bol miktarda su içmeye özen gösterin. Terleme dolayısıyla vücut su kaybedeceği için bol su içerek bu olumsuz etkiyi en aza indirin. Vücut susuz kaldığında ödemler oluşur ve olduğunuzdan daha kilolu görünebilirsiniz.
    Çok sıcak havalarda ve güneşin tam tepede olduğu saatlerde yürüyüş yapmayın. Güneşin zararlı etkileri cildinizde sorun yaratırken, çok sıcak hava tansiyon düşüklüğü, baş ağrısı, halsizlik gibi sorunlara neden olabilir.
    Yaptığınızın yürüyüşün gerçek faydasını görmek için en az 30 dakika hafif tempoda yürüyüş yapın. Bu süreye kadar vücut ancak ısınır ve sonraki dakikalarda yapacağınız yürüyüşe göre tepki gösterir.