Yürüyüş yapmanın faydaları nelerdir?

'Sağlık Rehberi' forumunda YAREN tarafından 31 Temmuz 2009 tarihinde açılan konu


  1. Yürüyüş yaparken nelere dikkat etmek gerekir
    Yürüyüş yaparken dikkat edilmesi gereken kurallar


    Yürüyüş yapmak vücuttaki tüm kasları güçlendirip daha etkin çalışmalarını sağlar.
    Kan dolaşımını hızlandırarak kalp damar hastalıklarına karşı korur.
    Stresliyken yükselen kan basıncını düzenler.
    Sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlar.
    Şişmanlık riskini azaltır.
    Beyine oksijen göndererek konsantrasyonu yükseltir.
    Metabolizma hızını yükselterek kilo vermenize yardımcı olur.
    Bel ve boyun ağrılarını hafifletir.
    Mutluluk hormonu endorfinin salgılanmasını sağlar ve rahatlık verir.

    Yürüyüş Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar

    Yürüyüşe başlamadan önce rahat ve pamuklu bir kıyafet giyin. Vücudu sıkıca saran, naylon kumaştan yapılmış kıyafetler hareket kabiliyetinizi azaltır, cildinizin nefes almasına engel olur.
    Vücudun tüm yükünü taşıyan ayaklarınıza yürüyüş yaparken daha fazla önem vermeniz gerekir. İnce tabanlı ya da rahatsız ayakkabılar yerine ortopedik ve ayak sağlığını koruyucu nitelikte ayakkabılar tercih edin.

    Ağır bir yemek yedikten hemen sonra yürüyüş yapmayınız.
    En az 30 dakika dinledikten sonra önce yavaş sonra hızlı tempoda yürüyüş yapın.
    Diyabet, hipertansiyon, kalp hastalığı gibi sağlık sorunlarınız varsa yürüyüş yapmadan önce mutlaka doktor kontrolünden geçin.

    Yürüyüş sırasında ve sonrasında bol miktarda su içmeye özen gösterin. Terleme dolayısıyla vücut su kaybedeceği için bol su içerek bu olumsuz etkiyi en aza indirin. Vücut susuz kaldığında ödemler oluşur ve olduğunuzdan daha kilolu görünebilirsiniz.

    Çok sıcak havalarda ve güneşin tam tepede olduğu saatlerde yürüyüş yapmayın. Güneşin zararlı etkileri cildinizde sorun yaratırken, çok sıcak hava tansiyon düşüklüğü,baş ağrısı, halsizlik gibi sorunlara neden olabilir.

    Yaptığınızın yürüyüşün gerçek yararını görmek için enaz 30 dakika hafif tempoda yürüyüş yapın. Bu süreye kadar vücut ancak ısınır ve sonraki dakikalarda yapacağınız yürüyüşe göre tepki gösterir.
    [​IMG]
     



  2. Cevap: Yürüyüş yapmanın faydaları nelerdir?

    Uzun süredir ne yürüşüyüş ne de herhangi bir spor faaliyetine girmedim.Arada başlasam hiç fena olmayacak.Bilgisayar yapışkanı olduk çıktık vesselam !!
     



  3. Cevap: Yürüyüş yapmanın faydaları nelerdir?

    teşekkürler YAREN abla
    bende bu aralar yürüyüş yapıyorum...
    önerileri dikkate alacağımm...