Yonca Diyeti Listesi

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Yasemin tarafından 10 Nisan 2013 tarihinde açılan konu


  1. Dört Yapraklı Yonca Diyeti Listesi



    Son günlerde oldukça konuşulan bir diyet yonca diyeti 4 yapraklı yonca ile yapılan diyet listesi aşağıdaki gibidir.

    [​IMG]

    Dört yapraklı yonca diyeti Günde iki porsiyon süt ürünü, dört köfte büyüklüğünde et çeşidi, beş porsiyon meyve sebze ve her öğün bir dilim ekmek.Beslenme piramidine rakip olarak geliştirilen dört yapraklı yonca mutfağımıza has özellikler taşımaktadır.

    Hergün mutlaka almanız gereken besin gruplarına dikkat etmelisiniz.

    -Günde 2 porsiyon süt ürünü,
    -Dört köfte büyüklüğünde et çeşidi,
    -5 porsiyon meyve ve sebze,
    -Her öğün bir dilim ekmek, hergün yenmelidir.

    Günde Bir porsiyon süt ürünü bir su bardağı süt veya yoğurt, 2 su bardağı ayran ya da 2 kibrit kutusu büyüklüğü peynir çeşidine denk gelmekte.

    Bu ürünlerden 2 porsiyon ,hamileler ve emziren bayanlar ise 34 porsiyon mutlaka tüketmelidir. Dİyette az yağlı yada yağsız ürün tercih edilmelidir. Bilindiği gibi süt ürünleri protein, kalsiyum,fosfor, B2, B12 vitaminlerini içermektedir.

    Zeka ve beden gelişimi için özellikler çocukların haftada en az 2 kez balık yemelerine dikkat edilmelidir. Sosis, salam gibi işlenmiş yiyeceklerden uzak duramıyorsanız, bu gıdaların toksin etkisini hafifletmek için mutlaka C Vitamini bakımından zengin olan domates, biber, kivi, portakal tüketmelidir.

    Sağlık sorununuz yoksa günde 2 adet yumurta yiyebilirsiniz.Sebze ve meyve grubu su, karbonhidrat, yağ ve düşük oranda protein içermektedir. Hastalıklara karşı koruyucu, antioksidan özelliğe sahip ve lifli gıdalar olduklarından diyettede çok rahat tüketilebilirler. Gün içinde mutlaka, koyu yeşil yani ıspanak, marul, kıvırcı, semizotu, koyu sarı yani havuç ve patates ve nişastalı patates ve bezelye gibi sebzeler tüketilmelidir.

    Ekmek ve tahıl ürünleri normal şartlarda B12 ve B grubu vitaminleri, karbonhidrat, lif ve proteinleri içerir. Bulgur bu açıdan en zengin besindir. Kepekli makarna, pirinç ve ekmek gruplarıda buna dahildir.

    Hareketsiz kişiler 3 ince dilim, zayıf kişiler 9 ince dilim ekmek yiyebilirler. Her öğün tahıl alınmalı ve içeriğinde uygun olarak kuru baklagil ve süt ürünleri ile tüketilmeli.

    Daha Sağlıklı bir metabolizma için en az 3 öğün yenmeli ve öğünler arasında 4-5 saat zaman olmalı.Mutlaka Hergün 30 dakika yürüyüş yapılmalı, boya uygun kilo seviyesi korunmalı.

    İyotlu tuz tüketmek ve fazlasından kaçınmak gerekiyor. Günde çeyrek çay kaşığı üyotlu tuz sağlık için yeterli olacaktır.Alkol tüketimi sağlığa zararları açısından mümkünse olmamalı, tüketilecekse 2 kadehi geçmemesi gerekmektedir.