yo-step hareketleri kalori yakma

'Sağlık Rehberi' forumunda YAREN tarafından 12 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu


  1. yo-step hareketleri,
    yo-step hareketleri kalori yakma,
    Yo-Step ile Kalori Yakan Egzersizler
    [​IMG]

    Türkiyede ismi henüz yeni duyulmaya başlayan bu egzersiz türü hem esneklik kazandırıyor, hem 1 saatte 500 kalori yakmanıza imkan sağlıyor.

    Yo-Step Nedir?

    Tai-chi, yoga ve pilates derslerini de içeren yeni jenerasyon step hareketlerinin genel adı. İnsanın aklına bu kadar dinginlik ve sakinlik gerektiren diğer egzersizlerin yanında step nasıl olacak diye bir soru geliyor elbette!

    Yo-Step Nasıl Zayıflatır?

    Yo-Step, büyük kas gruplarıyla beraber, küçük kas gruplarını da çalıştırıyor. Kendi vücut ağırlığınızdan faydalanarak kasların daha yoğun çalışmasına yardımcı oluyor. Hem sağlık, hem rehabilitasyon çalışması yerine geçen bu çalışma, biraz konsantrasyon gerektiriyor. Step ile sürekli harekette olup yağ yakarken, tai-chi, yoga ve pilates hareketleriyle de kasları esneterek hem dinlenme, hem eğlence, hem de yağ yakmaya olanak tanıyor.


    Bütün kas gruplarını çalıştırdığı için yo-step, yeni jenerasyonun ilgisini fazlasıyla çekiyor. Hem dinlendirici, hem dinamik olan bu dersler, birkaç egzersiz türünün birleşiminden oluştuğu için, kulvarında birinci olmuş durumda. Hiçbir ağırlık olmadan, insanın kendi vücudu ile çalışmasından dolayı bu egzersiz türünü herkes uygulayabiliyor. Dersin son 10 dakikası ise yogaya ayrılmış. Kendine hitap etmek, emir vermek ve kasları düşünerek çalıştırmayı temel alan bu ders meditasyon da içeriyor.


    Yapılan bir araştırmaya göre, denek alınan iki gruptan birine ağır kilolarla, diğer gruba ise düşüncelerini kullanarak yani kaslarının çalıştığını hissederek spor yapmaları söyleniyor. Sonuçta, düşünenlerin kasları, ağırlıkla çalışanlara oranla %70 daha fazla çalışmış. Uzmanlar düşünmeden yapılan sporun işe yaramadığı görüşünde. Çünkü nefes almadan, vücuda oksijen girmeden yağ yakımı olması imkansız.

    Yo-Step Nasıl Yapılır?

    Yo-Step derslerinin ilk yarısı step ve tai-chi hareketleriyle yüksek tempolu bir şekilde geçiyor. Diğer yarısında da yoga ve pilates hareketleri harmanlanıyor. Günlük hayatta sürekli bilgisayar karşısında oturmaktan çoğu kişinin duruşu bozuluyor. Yo-Step düzenli olarak tekrar edildiğinde, duruş bozukluklarının da düzelmesinde etkili oluyor.
    Kaynak: msn ​