Yılın ilk gününe zinde başlamak için

'Sosyal Konular' forumunda ZeuS tarafından 31 Aralık 2011 tarihinde açılan konu


  1. Yılın ilk gününe zinde başlayın
    Yeni yılın ilk gününe zinde başlamak için

    Yılbaşı akşamı sindirim sistemi sorunları yaşamamak ve yılın ilk gününe zinde başlamak isteyenler için uzmanlar önerilerde bulundu.

    Prof. Dr. Muhsin Akbaba, yılbaşı akşamı midenin çok yorulmaması, alkol tüketimine dikkat edilmesi ve yılın ilk gününe zinde başlamak için fazla uyunmaması, düzenli beslenilmesi ve yürüyüş yapılması gerektiğini söyledi. Başta kahvaltı olmak üzere asla öğün atlanmaması, sık aralıklarla ve azar azar beslenilmesi, böylece kan şekerinin kontrol altına alınabileceğini belirtti. Akşam fazla yemek yenilebileceği düşünülerek gün içerisinde nispeten düşük enerji içeren besinlerin tercih edilmesinin doğru olacağını anlatan Akbaba, ''Akşama doğru açık havada yapılacak 45-60 dakikalık yürüyüş veya kalbi çalıştıracak tarzda egzersizler metabolizmayı düzenlemeye yardımcı olacaktır. Yılbaşı sofrasına çok aç bir şekilde oturmamak için 1-2 saat öncesinde yoğurt, salata, meyve, çorba, buğday ekmeği gibi düşük enerjili besinler tüketilmeli.

    Özellikle diyabet, kalp, tansiyon gibi kronik hastalığı olan kişilerin bu gece yemek yerken daha dikkatli olmaları gerekmektedir. Çok fazla çeşitte ve yağlı besin tüketimi mide bulantısı, hazımsızlık, ishal gibi sağlık problemlerine yol açacağından mümkün olduğu kadar yağsız, az çeşitte besin tüketmeye özen gösterilmelidir. Dışarıda yemek yenecekse hazırlanan yemeklerin içerikleri bilinmeli ve ilk defa tüketilen yemek çeşidi ve besin varsa alerji, hazımsızlık gibi problemlerle karşılaşmamak için dikkat edilmelidir. Alkol alınacaksa yemekle birlikte tercih edilmeli, yanında fazla yağlı meze ve kuruyemiş yenilmemelidir. Maden suyu, ayran, taze sıkılmış meyve suları da tercih edilebilir. Yeni yıla dışarıda girecek olanlara limitsiz meze ve içki seçeneği sunan yerlerden uzak durmalarını öneriyoruz. Yatmadan 2 saat önce yemek tüketimi sonlandırılmalıdır.

    Yeni yılın ilk günü tatilde olsa 8-9 saatten fazla uyunmaması gerektiğini belirten Dr. Muhsin Akbaba; Güne mutlaka 1-2 bardak su ardından dengeli bir kahvaltı ederek başlanmalıdır. Sık sık ve az az beslenmeye özen gösterilmeli. Öğle ve akşam yemeğinde haşlanmış sebze, yoğurt, çorba, ekmek gibi mideyi yormayan besinler tercih edilmeli. Gün içerisinde 2-2.5 litre su içilmeli. Yılın ilk gününde 60-90 dakika kadar hafif tempolu yürüyüş yapılmalı'' diye konuştu.