Yılbaşı Gecesi Beslenmenize Dikkat

'Sağlık bilgisi' forumunda EyLüL tarafından 31 Aralık 2012 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]


    Yeni yıla girerken Yılbaşı gecesin de yedikleriniz ve içtiklerinizin sonunda sağlığınızdan olmak istemiyorsanız uzmanların önerdiği beslenme önerilerine kulak vermelisiniz.

    Gece çok kaçıracağınızı düşünerek gün içerisinde öğün atlamak yanlış bir tercih olur.

    Ara öğünlerde meyve, 10–15 fındık veya badem veya 2–3 adet tam ceviz, 1 bardak süt veya yoğurt gibi sağlıklı yiyecekler tüketin.

    Yılbaşı gecesinde sunulan ikramların birçoğu yüksek kalorili ve besin değeri düşük seçeneklerdir. Kendimizi aşırı sıkmadan, stres ve heyecan yapmadan her besin grubundan yemeye özen göstererek mümkün olan en sağlıklı seçimi yapmaya çalışın. Yavaş yiyin, lokmaların tadına varın, bol su için, geceye ve eğlenceye odaklanın anı yaşayın.

    Yılbaşı gecesinde alkol tüketiminde aşırıya kaçmamaya özen gösterin. Aç karnına alkol içmek kan şekerinizin hızlı bir şekilde düşmesine neden olacağından, alkollü içecekleri yemeklerle birlikte tüketmeye çalışın. Yemeklerle birlikte tüketilen alkol, kana daha yavaş karışır.

    Tükettiğiniz alkollü içeceğin yanında bol miktarda su içmeye özen gösterin. Yeni yılın ilk gününde de alkolün olumsuz etkilerinden kurtulmak için bol bol su içmeye özen gösterin.