Yazın formumuzu Nasıl koruruz

'Haberler' forumunda Ezlem tarafından 4 Mayıs 2011 tarihinde açılan konu


  1. Yaz Zayıflama,Yazın çabuk zayıflamak için
    [​IMG]
    Yaz için zayıflama önerileri,Yaz zayıflama mevsimi,Yazın zayıflamak,Yazın kilo vermek, Yazın formunu korumak için

    Yaz mevsiminin, fazla kiloları atmak için en ideal zayıflama mevsimi olduğunu belirten uzmanlar, bu dönemde erken kalkmayı, bol su içmeyi, günde 5 öğün ve hafif yemek yemeyi tavsiye ediyor.

    Güzel görünmenin vazgeçilmez yollarından biri olarak kabul edilen zayıflama rejimlerinin sağlıklı yürütülmesinin önemine dikkat çeken uzmanlar, hızla verilen kiloların, yine hızla geri alınabildiğini bu yüzden bilinçsiz yapılan diyetlerin sinirlilik, yorgunluk, vücutta sarkma gibi yan etkilere yol açtığını vurguladı.

    Zayıflamak için zaman zaman hiç yemek yememeyi tercih edenler olduğu gibi bilimsel temeli olmayan zayıflama rejimlerini uygulayanların da olduğunu kaydeden uzmanlar, diyetlerin asla vücudun temel gereksinimi olan besin maddelerinin alınmasını engel olmayacak şekilde hazırlanması gerektiğini belirtti.
    Yaz mevsiminin zayıflamak için en ideal mevsim olduğunu vurgulayan uzmanlar, şu önerilerde bulunuyor:

    "- Erken kalkın: Yazın gün daha erken ağardığı için, sabahları yürüyüş ve koşu yapılabilir, bisiklete binilebilir ya da tenis oynanabilir. Yazın havanın sıcak olmasından dolayı, spor yapmak için ya sabah saat 09.00 öncesi ya da akşamüstü güneş battıktan sonraki süre tercih edilmelidir.

    - Bol bol su için: Normal günlerde 7-8 bardak su içmek, sıcak yaz günlerinde ise bu miktarı 2-3 bardak daha artırmak gerekiyor. Ancak kimi insanlar ne yazık ki su yerine şeker içeren meşrubatları ya da birayı tercih ediyor. Eğer günde birkaç kutu bira içilirse, vücutta terlemeyle giderilemeyen fazla kalori birikir. Bunun yanı sıra spora başlamadan su almaya da dikkat edilmelidir.

    - Hafif yemekleri tercih edin: İstediğiniz kadar taze sebze ve meyve yiyebilirsiniz. Sebze ve meyveler vücuttaki yağ miktarını ve diğer yemeklere duyulan isteği de azaltabilir. Tabii ki, arada sırada kendinizi ödüllendirmek için dondurma da yiyebilirsiniz.

    - Günde beş öğün ve az yiyin: Sıcak hava iştahı kapatır ve insanın açlık hissini hafifletir. Zayıflamak istiyorsanız, günde beş öğün ve her öğünde az yemeye çalışabilirsiniz.

    - Zayıflama hevesini artırın: Yazın, kilolu bir vücutla dışarıda dolaşmak acı verici bir olaydır. Çünkü kışın kalın giysilerle gizlediğiniz fazla kilolarınızı, yazın ince giysilerle kapatamazsınız. Çoğu insan için dış görünüş sağlıktan daha önemlidir. Dolayısıyla yazın sık sık aynanın karşısına geçip, zayıflama konusunda kendinize daha çok güç ve heyecan verebilirsiniz."