Yazın Beslenme Nasıl Olmalı ?

'Sağlık Rehberi' forumunda Wish tarafından 20 Mayıs 2010 tarihinde açılan konu


  1. Yaz Aylarında Beslenirken Nelere Dikkat Edilmeli
    Yazın Beslenme şekli Nasıl Olmalı


    Yaz aylarında sıcaklığın artması ile birlikte vücuttan ter ile öncelikle sıvı, potasyum ve sodyum gibi bir çok minerallin kaybedildiğine dikkat çeken Dyt. Seçil Kenar şunları söyledi:
    “Yazın sıcaklarında etkisiyle vücutta fazla su kaybı meydana gelmesi sonucunda bayılma hissi, bulantı, baş dönmesi gibi sağlık problemleri baş gösterebilir. Özellikle yaz aylarında terleme ile artan sıvı kaybını karşılamak amacıyla günde 2.5-3 lt. su içilmelidir. Yine yaz aylarında egzersiz ve spor yapılırken kış aylarına göre daha fazla sıvı kaybı yaşanacağı için egzersize başlamadan 15 dk. önce 1-1.5 bardak, egzersiz sırasında ise 10-15 dakikada bir yarım bardak su içilmesini tavsiye ediyoruz. Ancak unutulmaması gereken bir diğer önemli nokta ise aşırı su tüketiminin getireceği zararlardır. Vücudun ihtiyacından fazla su tüketmesi böbreklerin zarar görmesine ve vücutta ödem oluşmasına neden olabilir.


    Yazın beslenirken dikkat edilmesi gerekenler!

    * Kızartmalar, aşırı yağlı gıdalar, sakatatlar yerine ızgara, buğulama, haşlama olarak hazırlanmış, yağı alınmış etleri tercih ediniz.

    * Bağışıklık sistemi, zararlı maddeleri vücuttan uzaklaştırmada görevli Omega-3 yağ asitlerini içeren balığı haftada 2 kez tüketiniz.

    * Kışa göre tabaklarınızda ki yemek porsiyonlarını daha küçük tutunuz.

    * Kan şekerinin hızla yükselip, hızla düşmesine sebep olan yağlı, şekerli, ağır tatlılar yerine protein, karbonhidrat ve yağın yanı sıra A, B, C, D ve E grubu vitaminlerle birlikte kalsiyum, fosfor, magnezyum, sodyum, potasyum, demir ve çinko gibi mineraller de zengin olan dondurma veya sütlü tatlıları tüketiniz.

    * Karbonhidrat (şeker)kaynağı olarak yağlı, kızartılmış, ağır olan hamur işleri yerine kan şekerinizi daha iyi düzenleyen kepek ekmek, bulgur, kepekli makarna gibi gıdaları tüketiniz.

    * Yağ oranı yüksek gıdalar yerine barsakların çalışmasını kolaylaştıran, doygunluk veren salata, tam buğday ekmeği, sebze yemekleri, meyve gibi posalı gıdaları tercih ediniz.

    * Serinlemek için çok tükettiğimiz gazlı, şekerli, kafein içeren içecekler yerine taze sıkılmış meyve suyu, soda ve bol su tüketiniz. Fazla tüketilen kafein kalp çarpıntısı, uykusuzluk, huzursuzluk gibi sağlık problemlerine neden olur.

    * Alkol tüketilecekse rakı, votka gibi yüksek alkol ve kalori içeren besinler yerine kırmızı şarap tüketebilirsiniz.
     



  2. Cevap: Yazın Beslenme Nasıl Olmalı ?

    İyi de yazın kızartma yemeyeceğiz de ne zaman yiyeceğiz :f10: Şöyle denizden yeni çıkmışsın,üzeri yoğurtlu karışık bir kızartma... ;)

    Ama çok su içerim ;) Oradan iyi not alabilirim sanırsam :)
     



  3. Cevap: Yazın Beslenme Nasıl Olmalı ?

    Keseceksin orta yere kocaman,sulu ve tatlı bir karpuz,biraz ekmek yanına da bir kalıp beyaz peynir sonra seyreyleyin gümbürtüyü..:DDD
     



  4. Cevap: Yazın Beslenme Nasıl Olmalı ?

    Bak yukarda son maddeyi birdaha oku Pardus bu söylediklerinle Kırmızı Şarap gitmez bence :f30:
     



  5. Cevap: Yazın Beslenme Nasıl Olmalı ?

    valla yaz kış salata gerisi makara:)
     



  6. Cevap: Yazın Beslenme Nasıl Olmalı ?

    Şarap vs. hiçbir şeyle gitmez zaten..Her türlüsüne gıcığım..
     



  7. Cevap: Yazın Beslenme Nasıl Olmalı ?

    Zaten gıcık olmasan şaşardım :f20:
     



  8. Cevap: Yazın Beslenme Nasıl Olmalı ?

    Şaşmasan şaşardım zaten...:f20:
     



  9. Cevap: Yazın Beslenme Nasıl Olmalı ?

    Hangisine şaşacağımı şaştım.Beslenmeye mi yoksa şaraba mı:) Dileğim sağol boğazımıza söz geçirebilirsek önerilerini dikkate alırız:f63: