Yaza Hazırlık Diyeti

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Alara tarafından 13 Ekim 2009 tarihinde açılan konu


  1. Yaza Hazırlık Diyetiİki haftada toplam dört kilo vermenizi sağlayacak bu diyetle, hem karnınız doyacak, hem de göz zevkiniz tatmin olacak. Bu programı ikinci haftaya girdiğinizde tekrar uygulamanızı öneririz. Tabii diyet esnasında bol su içmeyi, yürüyüşler yapmayı ihmal etmeyin. İyi zayıflamalar!

    1. gün

    Kahvaltı: Şekersiz bitki çayı, iki adet ızgara sosis, bir dilim light ekmek, birer adet domates ve salatalık
    Ara öğün: 150 gram meyve
    Öğle: Bir adet yağsız karnıyarık, üç yemek kaşığı pilav, bir kase cacık, salata
    Ara öğün: İki top istediğiniz çeşit dondurma
    Akşam yemeği: 200 gram derisiz tavuk eti, beş kaşık bezelye havuç garni, bir dilim light ekmek ve salata
    Gece: 150 gram meyve

    2. gün

    Kahvaltı: Şekersiz çay, bir adet yumurta ve 30 gram sucuklu hazırlanmış yumurta, bir dilim light ekmek ve salata
    Ara öğün: 150 gram meyve
    Öğle: İki dilim kavun veya karpuz, 80 gram beyazpeynir ve bir tabak yeşil salata
    Ara öğün: Bir avuç fındık veya ceviz
    Akşam: İki adet yumurta, iki adet haşlanmış patatesle hazırlanmış patates salatası, 150 gram light yoğurt
    Gece: 150 gram meyve

    3. gün

    Kahvaltı: Bir bardak şekersiz süt, iki yemek kaşığı müsli, 300 gram taze meyve veya salata
    Ara öğün: 150 gram meyve
    Öğle: 120 gram ızgara köfte, dört kaşık fasulye piyazı, bir dilim light ekmek ve turşu
    Ara öğün: Üç adet kuru kayısı veya kuru erik
    Akşam: İki adet biber dolma, iki kibrit kutusu büyüklüğünde peynirli börek, 150 gram light yoğurt ve salata
    Gece: 150 gram meyve

    4. gün

    Kahvaltı: Şekersiz bitki çayı, menemen (bir yumurtayla yapılmış), bir dilim light ekmek, birer adet domates ve salatalık
    Ara öğün: 150 gram meyve
    Öğle: İki adet hamburger köfte, üç - dört dilim kızarmış patates, bir bardak ayran ve salata
    Ara öğün: 150 gram meyve
    Akşam: İstenilen çeşit balık, bir kibrit kutusu büyüklüğünde helva ve salata
    Gece: 150 gram meyve

    5. gün

    Kahvaltı: Şekersiz bitki çayı, 30 gram beyazpeynir, iki ince dilim light ekmek, bir domates ve bir adet salatalık
    Ara öğün: 150 gram meyve (muz hariç)
    Öğle: 300 gram light yoğurt, bir tabak az yağlı patlıcan salatası, bir dilim light ekmek ve salata
    Ara öğün: Bir dilim light ekmek, 20 gram kaşarpeyniri
    Akşam: 190 gram ızgara köfte, yarım haşlanmış patates ve salata
    Gece: 150 gram meyve

    6.gün

    Kahvaltı: Şekersiz kuşburnu çayı, bir porsiyon peynirli omlet (bir yumurtayla yapılmış), bir dilim light ekmek ve salata
    Ara öğün: Bir bardak şekersiz limonata, dört adet diyet bisküvi
    Öğle: İki adet karışık tost (yağsız), bir adet portakal ve salata
    Ara öğün: Yarım haşlanmış mısır
    Akşam: 100 gram ızgara biftek, dört yemek kaşığı zeytinyağlı taze fasulye, bir dilim light ekmek ve salata
    Gece: 150 gram meyve

    7. gün

    Kahvaltı: Bir bardak portakal suyu, bir adet yağsız tost ve salata
    Ara öğün: 150 gram meyve
    Öğle: Bir kase mercimek çorbası, bir porsiyon tavuk şiş, bir tabak az yağlı salata
    Ara öğün: 150 gram meyve
    Akşam: Bir tabak kıymalı ıspanak yemeği (100 gram kıymayla hazırlanmış), iki kibrit kutusu büyüklüğünde peynirli börek, bir kase cacık ve salata
    Gece: 150 gram meyve