Yaz Sıcaklarında Ferahlıyarak Formda Kalın

'Sağlık bilgisi' forumunda EyLüL tarafından 3 Ağustos 2011 tarihinde açılan konu


  1. Yaz Sıcaklarında Ferahlıyarak Formda Nasıl Kalınır?
    Sıcakda Formda Kalmanın Yolu Nedir?
    Sıcakta Ferahlayarak Formda Kalmanın Yolu


    Bu sıcak yaz günlerinde serinletip, hararet gideren, vücuda enerji ve zindelik kazandıran, metabolizmayı harekete geçiren ürünleri mercek altına aldık. Kividen üzüme, domatesten cevize, milk shake'den kerevize, mürver meyvesinden demir hindi içeceğine kadar bir yandan serinletip diğer yandan da formda kalmayı sağlayan yiyecek ve içecekleri araştırdık. İşte, kavurucu yaz sıcaklarının gözde yiyecek ve içecekleri:

    KİVİ:
    İçerdiği meyve asitleri vücudun canlanmasını sağlıyor. İçeriğindeki meyve şekeri kana karışarak enerji veriyor. Ancak, sıcak havalarda kiviyi süt ürünleri ile birlikte direkt karıştırıp tüketmemek gerekiyor. Bu da, tadının sütle karıştığı zaman acılaşmasından kaynaklanıyor. Kiviyi önce sıcak suya tutup, acılığını yok etmek ve daha sona sütle karıştırmak gerekiyor.

    FRENK ÜZÜMÜ:
    Bu minik meyveler bolca C vitamini içeriyor. Bu da vücuda canlılık kazandırıyor. Hassa midesi olanların Frenk üzümünü, lor peyniri ya da kaymakla birlikte tüketmesi gerekiyor.

    YOĞURT:
    Aşırı sıcaklarda serinlik hissi veren yoğurt, bağırsaklar içinde oldukça faydalı bir ürün. Yoğurt bağırsakta faydalı bakterilerin yerleşmesine ve hastalıklara yol açan mikropların yok edilmesine yardımcı oluyor. Ayrıca yolculuklarda oluşabilen ishallerden sonra bağırsak florasını onarıyor.

    DEMİR HİNDİ:
    Hint hurmasından üretilen demir hindi şurubu, yemekten önce içildiğinde enerji veriyor, yemek üstüne içildiğinde ise hazmı kolaylaştırıyor.

    DOMATES:
    Yüzde 95 oranında su içeren domates, serinleten bir sebze. Domateste bol miktarda magnezyum, potasyum ve kalsiyum bulunuyor. Ayrıca vitamin ve lifler açısındanda oldukça zengin. Yaz ayları için domatesle hazırlanan İspanyolalrın soğuk çorbası Gazpacho öneriliyor. Salatalık ile yeşil ve kırmızı biberle birlikte hazırlanan ve tarifi internette yer alan bu soğuk çorba, vücuttaki tuz minerallerinin de dengelemesini sağlıyor.

    LİMON:
    Sadece kokusu bile ferahlatmaya yetiyor. Limon suyunun canlandırma ve metabolizmayı harekete geçirme etkisi var. Limon ve limonata, bolca magnezyumda içeriyor. Soğuk maden suyuna damlatılan limon suyu yaz sıcaklarına karşı bire bir geliyor. Güç veren bu ürün yaz aylarında, terletmeyle birlikte oluşan mineral kaybını da dengeliyor.

    CEVİZ:
    İçerdiği mineral ve B vitamini karışımından dolayı ceviz, sinirlere iyi geliyor. Ceviz ışıktan uzak, serin, havadar bir yerde ve kabuğunun kırılmadan saklanması gerekiyor.

    HURMA:
    Bol miktarda potasyum, kalsiyum, magnezyum ve demir içeren hurma adeta bir mineral bombasıdır. Hurma meyvesi, spor yapan kişilere hızlı bir şekilde enereji veriyor. Hurma, uzun süreli saklamayla birlikte kristalleşebiliyor ama bu tükeilmesine engel olmuyor.

    MİLK SHAKE:
    Yarım litre süt, günlük kalsiyum gereksiniminin yüzde 60'ını karşılıyor. Kalsiyum vücudumuzda en fazla bulunan mineral. Kemik ve dişler için de çok önemli. Meyve ve ballı milk shake'ler evlerde kolayca hazırlanabiliyor.

    PATLICAN:
    Potasyum, bakır ve magnezyum içeren patlıcani tam bir mineral kokteyli. Patlıcan, kas, kalp ve sinir sistemini destekliyor. Patlıcan, çok yağ çeker. Bu yüzden kızartma yerine, sıcak yaz aylarında ızgarasını tercih etmek gerekiyor.

    KARPUZ:
    Birikmiş tuz ve idrar asidini dışarı atan karpuz böbrekleri temizliyor. Leziz bir sorbe için karpuzu püre haline getirip dodndurmak yeterli oluyor.

    MÜRVER MEYVASI:
    İdrar söktürüyor. Ayrıca bakteri, virüs ve mantarlardan koruyan fenol asitleri ve flavonoitler içeriyor. Ancak bu meyveyi tam olgunlaşmadan yememek gerekiyor.

    KEREVİZ:
    Bolca potasyum içeren kereviz, vücutta birikmiş toksinlerin ve fazla suyun atılmasını sağlıyor. Kızarmış kereviz dilimleri ete iyi bir alternatif oluşturuyor.

    AHUDUDU:
    Ahududu kanı sulandıran maddeler içeriyor. Bacak şişmesi yaşıyorsanız, ahududu yiyerek rahatlayabilirsiniz. Ayrıca ahududu dondurulmaya çok uygun bir meyve

    ERİK:
    Kurutulmuş erik ve erik suyu, içerdiği lifler sayesinde bağırsakları çalıştırıyor. Erik ayrıca, bol miktarad potasyum içeriyor. Tatile çıkarken yanınıza mutlaka bir poşet kuru erik alın.

    BİBERİYE:
    Düşük tansiyon sorununa karşı etkili olabiliyor. İçerdiği acı maddeler hücre metabolizmasını harekete geçiriyor. Biberiyeyi az miktarda kullanın ve pişirme süresinin sonunda yemeklere ekleyin.

    NANE:
    Şişkinlik, sindirim sorunu ya da ishale karşı bire bir iyi gelen nane, mide suyu ve sfra oluşumunu da destekliyor. Ferahlamak için bir kaç nane yaprağını, soğuk maden suyuna eklemek yeterli oluyor.

    ZENCEFİL:
    Doğal bir antihistaminiktir. Zencefili kaynayan suya atın ve bir yudum için. Birkaç dilim taze zencefili çaya ekleyin, soğumaya bırakın ve buzla birlikte ikram edin.

    PAPAYA:
    Magnezyum ve C vitamini açısından zengin papaya neşelendiriyor. İçerdiği meyve şekeri zihni açıyor. Kabuğu hafifçe sararmış olan meyveler olgunlaştığını gösteriyor.

    YULAF:
    Enerji veren bir tahil olan yulaf, içerdiği B6 vitamini ile keyfinizi yerine getirmeye yardımcı oluyor. Kahvaltıda müsli yemek, güne de iyi başlanmasını sağlıyor.

    MUZ:
    Seratonin, magnezyum ve karmaşık karbonhidratlar içeren muz, neşe kaynağı yiyecekler arasında bulunuyor. Muzun kabuğu ne kadar sarıysa, şeker oranı da o kadar yüksek oluyor.

    BROKOLİ:
    Brokoli, bir demir tedarikçisidir. Demir, vücudun oksijenle beslenmesini sağlıyor. Brokolideki B vitamini sinirleri güçlendiriyor. Çaö fıstığı ile birlikte çok lezzetli bir tat oluşturuyor.