Yaz Mevsiminde Beslenme

'Kadınca' forumunda EyLüL tarafından 10 Ağustos 2012 tarihinde açılan konu


  1. Yaz Mevsiminde Beslenme



    Yaz Mevsiminde Beslenme Önerileri


    Yaz Aylarında nasıl beslenmemiz konusunda sizlere pratik önerilerde bulunacağız. Yaz Aylarında Temel besin ihtiyacındaki deşmelerden ziyade vücudun sıvı ihtiyacında bir artış ve daha az yağlı yemeklere doğru bir yöneliş başlamaktadır.

    Havaların sıcak olması sıvı ihtiyacımızın bir kısmını da karşılayabileceğimiz meyvelere doğru bizi yönlendirmektedir. Ama şu da unutulmamalıdır ki yaza özgü verdiğimiz doğru beslenme kuralları aslında tüm yaşamımızdaki beslenmemizi belirlememiz gereken şekildedir.

    [​IMG]

    Yaz Aylarında Beslenmek İçin Genel Öneriler


    Yazın fazlaca yapılan kızartmalardan uzak durun.

    Az yağlı yapılmış zeytin yağlı sebzeleri tercih edin.

    Yaz aylarında sıvı kaybı çok olur. Bol bol su için.

    Bol miktarda sebze ve meyve tüketin.

    Et tercihlerinizi de ızgara veya fırında pişirme yöntemleriye az yağlı olarak tercih edin.

    Dondurmayı dikkatli tüketin.

    Beyaz ekmek yerine kepekli ekmek tercih edin.

    Tuz tüketiminize dikkat edin.

    İşlenmiş gıdalar yerine, yazın bolca bulunan taze sebze ve meyveleri tercih edin.

    Alkollü ve asitli içeceklerden yaz aylarında sakınmak gerekir. Bunun yerine soda, ayran, su tüketin.

    Yaz aylarında ağır yemekli öğünlerden kaçınmalıdır. Ağır olmayan yoğurt ve sıvı gıdaların tercih edilmesi sıcakla beraber gelen rehaveti önler.

    Fındık, fıstık, ceviz, badem gibi yağlı besinleri günlük tükettiğiniz yağ miktarını azaltarak kullanabilirsiniz. 1 tatlı kaşığı yağ yerine 8-10 adet fındık veya 3 adet ceviz tüketebilirsiniz.

    Besinlerde bulunan görünmez yağı gözardı etmeyin ve en azından pişirme yönteminizi az yağlı olarak gerçekleştirin.

    Gece geç saatlerde yemek yemeyin. Akşamları metabolizma normalden daha yavaş çalıştığı için besinler zor yakılır.

    Günlerin uzaması avantajını kullanarak fiziksel aktivitenizi arttırın.

    Günlük yağ hakkınızı zeytinyağı (veya yerine fındık yağı) ile mısırözü yağı (veya yerine soya yağı) karışımı şeklinde tüketiniz.