yaz içecekleri

'Kişisel Bakım' forumunda Blue tarafından 1 Temmuz 2008 tarihinde açılan konu


  1. Yaz içecekleri: İçten gelen sağlık


    Sıcak yaz günlerinde sadece su mu içmek gerekiyor? Elbette hayır. Yaz ayları için meyve kokteylleri de harika ve lezzetli bir çözüm.


    Gölgede 40 derece... Hava o kadar sıcak ve bunaltıcı ki, sürekli terliyor ve susuyorsunuz. Bütün gün birşeyler içmek istiyorsunuz. Sıcak havalarda insan vücudu günde yaklaşık 3 litre suya ihtiyaç duyar. Sudan sonra yaz sıcağında en çok tercih edilen içeceklerden biri de maden suyu veya sodadır. En çok tüketilen içecekler arasında meyve suları, sütlü - meyveli içecekler ve buzlu çaylar var.








    Susamayı beklemeden bol bol sıvı tüketin
    Kavurucu sıcaklarda yetersiz miktarda sıvı alanlar, konsantrasyon eksikliğinden şikayet eder. En iyisi siz sabah kalkar kalkmaz su şişenizi doldurun ve sürekli yanınızda taşıyın veya işyerinizdeki masanıza gözünüzün önünde olacak şekilde bırakın. Böylece su içmeyi unutmazsınız. Günde 2 litre su içmenin şart olduğunu artık bilmeyen kalmadı. Bu konuda da seçenekleriniz var: Bildiğimiz su, maden suyu, soda...



    Öneri:
    Suyunuza bir dilim limon ve buz katarsanız daha da zevkle içersiniz. Şekersiz ve soğuk meyve veya bitkisel çaylar da harika bir fikir.


    Meyveli kokteyller:
    Elma suyu - soda karışımını denediniz mi hiç? Cevabınız 'hayır' ise yurtdışında da çok yagın ve sevilen bu içeceği mutlaka denemelisiniz. Bol buzlu portakal suyu da yaz sıcağında iyi gider. Özellikle çok enerji ve çok terleyip sıvı kaybeden sporcular portakal suyunu tercih etmeli. Meyve suyu değil belki, ama bol buzlu domates suyu, biraz tuz, bir yaprak maydanoz ile de nefis bir içecek elde edebilirsiniz.


    Nostaljik ve klasik bir yaz içeceği: Limonata
    Su, bol bol taze sıkılmış limon suyu, arzu ettiğiniz miktarda şeker, bol bol buz, birkaç yaprak nane. Daha güzel bir yaz içeceği hayal edebiliyor musunuz?


    Susuzluğunuzu gideren ve tok tutan içecekler:
    Milkshake! Sütlü - meyveli bir içecek olan milkshake, yemek için zamanınız olmadığında veya yaz sıcağında hafif bir öğün hayal ediyorsanız ideal bir çözüm. Üstelik milkshake sadece lezzetli bir içecek değil, aynı zamanda kemikleriniz için gerekli kalsiyum açısından da zengin.


    Öneri:
    Evde hazırlayacağınız sütlü içecekleri sadece süt ve sevdiğiniz meyvelerle değil, süt yerine yoğurt veya vanilyalı dondurma ile de hazırlayabilirsiniz. Bunları bol buzlu için, fakat miktarını abartmayın. Unutmayın ki milkshake'de bol kalori var.
    İlla ki çay diyorsanız... Meyveli soğuk çayları deneyin. Hazır olan çeşitlerden satın alabilir veya evde de hazırlayabilirsiniz. Sevdiğiniz meyve çayını hazırlayın, soğutun. Bir sürahiye boşaltıp bol buz ve limon dilimleri katın. İşte size enerji veren ve sağlıklı bir yaz içeceği. Yine de günde 2 en fazla 3 bardaktan fazla içmeyin. Susuzluğunuza karşı sürekli tükettiğiniz içecek su olsun.

    Alıntıdır.
     



  2. Bilgi ve paylaşıma teşekkürler Blue
    Emeğine sağlık
     



  3. bilgiler için teşekkürler Blue...
     



  4. Bu sicak günlerde bilmemiz gereken bilgiler tesekkürler Blue:f40:
     



  5. bilgilendirme için teşekkürler canım:f40:
     



  6. Bilgiler ve öneriler için teşekkürler Blue ellerine sağlık..
     



  7. Bugün hemen deneyeceğim Blue buz, su, limon başka türlü bu sıcaklarla başedemeyiz gibime geliyor :F106:
    güzel paylaşımdı herzamanki gibi :f40: emeğine sağlık arkadaşım
    buyur gel birlikte limonata içelim :f106: