Yaz Hamilelerine Öneriler

'Sağlık bilgisi' forumunda EyLüL tarafından 16 Ağustos 2012 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]


    Hamilelik ile artan vücut ısısı, anne adayını sıcağa karşı daha da tahammülsüz yapıyor.
    Hamilelik döneminde artan metabolizma hızı, vücut ısısını daha da yükseliyor. Buna bir de havanın sıcaklığı eklenince anne adayı iyice zorlamaya başlıyor.
    -Terletmeyen, serin tutan bol ve rahat kıyafetler tercih edin.
    -Terlemeye karşı bol sıvı alın. En iyi seçenek sudur. Ancak portakal suyu, süt ve terleme ile kaybedilen elektrolitleri de yerine koymak için sporcu içecekleri de tercih edilebilir. Aşırı sıvı alımının da su zehirlenmesine sebep olabileceğini unutmayın!
    - Gün içinde, havanın serinlediği saatlerde yürüyüş ve egzersiz yapın.
    -Nefes alıp verme de ısıyı düzenlemede önemli bir faktördür. Çok hızlı olmayan düzenli bir tempoda nefes alıp vermeye çalışın.
    -Yüzme sadece serinletmekle kalmaz, tüm vücudu çalıştıran güzel bir egzersizdir.
    -Gün içinde özellikle iş sonrası veya yemekten sonra 30-60 dakika uzanın
    -Ayaklarınızın altına bir havlu veya ufak bir yastık koyarak hafifçe yükseltin.
    - Ayaklarınıza rahat hatta mümkünse biraz büyük ayakkabılar giyin.
    -Haftada 2-3 kere yürüyüş yapın. Uzun süre aynı yerde ayakta kalmayın.
    -Tuzu yiyeceklerinizden tamamen kaldırmayın ama azaltın. Yüzüklerinizi elleriniz şişmeden çıkarın.

    Hamilelikte melanin hormonunun artışı nedeniyle özellikle yüzde, gebelik maskesi denen renk koyulaşmaları ve lekelerin ortaya çıkabileceğini belirterek yaz aylarında mutlaka 30-45 koruma faktörlü güneş kremi kullanmalarını tavsiye ediliyor.

    Az yağlı ve tuzlu yiyecekler

    Beslenmede bol sıvının yanında az yağlı ve az tuzlu yiyecekler de öneriliyor. Yazın rahatlıkla bulabileceğimiz taze sebze meyve en ideal besinlerdir. Protein desteği için et, süt, yoğurt unutulmamalıdır. Sık sık ve az az yemek gebelikte mide şikayetlerini azaltır.

    En ideali yüzme

    Anne adayları için en ideal spor yüzmedir. İmkanı olmayanlar için günün erken saatlerinde yapılacak hafif tempolu yürüyüş de yeterli olur. Sık olarak ılık duş almak, iyi kurulanmak gerekmektedir. Şikayet (idrar yanması, vajinal akıntı) oluştuğunda erken doktora başvurmak önemlidir.