Yaşlanmayı geciktiren diyet

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Violet tarafından 13 Şubat 2011 tarihinde açılan konu


  1. Yaşlanmayı geciktiren diyet,

    [​IMG]

    Yıllar ilerledikçe vücudumuzda gençliğini ve gücünü kaybetmeye başlar. Bunu durumları en aza indirmenizi sağlıcak diyet önerilerini bu makalemizde paylaşıyoruz…


    Günümüzde özellikle kadınlar yaşlanmanın vücudumuz üzerinde bıraktığı etkileri en aza indirebilmek amacıya tonlarca para harcamaktadır. Buna karşılık bu ürünler yaşlanmanın etkilerini sadece ufak bir ölçüde iyileştirebilir. Yaşlanma çok karmaşık bir süreç olduğundan her bireyi farklı şekillerde etkiler ve bu nedenle farklı şekillerde ortaya çıkan yaşlanma belirtileri için aynı tip ilaçları veya güzellik ürünlerine başvurmak pek de olumlu sonuçlar vermez.

    Yaşlılığın belirtilerini en aza indirmek için güzellik ürünlerine değil doğal yöntemlere başvurulmalıdır. Bu belirtileri engellemenin en önemli yöntemleri diyet ve egzersizdir.

    Antioksidanlar

    Yaşlılık etkileri genelde hücrelerin parçalanması ve yeniden yapılandırılamaması sonucu oluşur. Bu parçalanmaların bazıları yaşlılık ile beraber ortaya çıksada çoğu çevresel faktörler nedeniyle gözlemlenir. Çevresel faktörlerin neden olduğu hücre parçalanmalarını sağlıklı bir diyet ve egzersiz programı ile en aza indirmek mümkündür. Antioksidan özelliği gösteren kızılcık, üzüm, yaban mersini, havuç, yeşil çay gibi sebze, meyve ve bitkiler vücuttaki toksinlerin atılmasına yardımcı olarak yaşlılığın etkilerinin azaltılmasında etkin bir rol oynar.

    Yağ Asitleri

    Omega 3 yağ asidi vücudumuz için en gerekli yağ asididir. Hücre duvarlarını güçlediren ve zihinsel faaliyetleri harekete geçiren bu yağ asitleri sinir sistemimizin düzle işlemesine de yardımcı olur.

    Bu besinlerin dışında mevye ve sebze ağırlıklı bir diyet uygulamak, lif ve vitaminler bakımından zengin gıdalar tüketmek, bakterilerden ve toksinlerden kurtulmak için antioksidanların yanı sıra yoğurt yemek de cildin daha genç ve diri görünmesine yardımcı olur.











    --------------------------