Yaşlanmaya karşı vitaminler

'Kişisel Bakım' forumunda EyLüL tarafından 19 Eylül 2011 tarihinde açılan konu


  1. Vitaminler Yaşlanmaya karşı
    Vitaminlerin Yaşlanmaya karşı etkileri
    Yaşlanmaya karşı 4 Vitamin hangisi
    [​IMG]
    Yaşlanmaya Karşı 4 Vitamin

    C Vİtamini
    E Vitamini
    A Vitamini
    Niasin

    C VİTAMİNİ:

    Hava kirliliği, sigara ve güneş ışınlarının zararları serbest radikallerin oluşmasına neden olur. Bunlar da zamanla cildinizi yaşlandırır. C vitamini,bu sorunu azaltan bir antioksidandır.

    Deriye doğrudan uygulandığında güneşin zararlı etkilerine karşı cildi korur. Kolajen üretimini artırarak cildinizin genç görünmesini sağlar.

    Ayrıca yapılan araştırmalar C vitaminin, kanserden korunma noktasında da etkili olduğunu gösteriyor.

    Taze sebze ve meyveler en iyi C vitamini kaynağıdır.

    E VİTAMİNİ:

    Yağda çözünen bir vitamin olan E vitamini, kremlerde kullanıldığında kuru ve çatlamış cildi onarır.

    Cildi UVB tahribatından koruduğu için güneş kremlerinde de sıkça kullanılır.

    E vitaminini doğru miktarda aldığınızda serbest radikallerin verdiği zararların azaltılmasına faydası olur. Bağışıklık sistemini de güçlendirmektedir.

    Fındık, ceviz, tohumlar, yeşil yapraklı sebzeler, soya yağı, kanola yağı gibi bitkisel yağlar en iyi E vitamini kaynaklarıdır. Ayrıca gıda takviyelerinde ve doğrudan cilde uygulanan krem ve losyonlarda da bulunur.

    A VİTAMİNİ:
    Doğrudan deriye uygulandığında (retinol içeren kremler gibi) güneşin olumsuz etkilerini ve ince çizgileri azaltır.

    Doğru miktarda alındığında kemik sağlığını korur. Ancak gereken miktardan fazla
    alındığında kemik dokuya zarar verebilir.

    Yumurta, ciğer, yağlı balıklarda bol miktarda bulunur.

    NİASİN

    Bir B grubu vitamini olan niasin, zamanla nem kaybeden cildinizin nemi tutmasına yardımcı olur.

    Ölü derinin vücuttan atılmasını kolaylaştırır.

    İyi kolesterolün artmasını, trigliseridin düşmesini sağlar. Bu da kalp krizi riskini azaltır.

    Balık, et, tavuk eti, yumurta ve zenginleştirilmiş ekmek gibi birçok yiyecekte bulunur.