Yaşa Göre Kalori Hesaplama

'Bunları biliyormusunuz' forumunda EyLüL tarafından 11 Mayıs 2012 tarihinde açılan konu


  1. Yaşa Göre Kalori Hesapla


    Yaşa Göre Kalori Nasıl Hesaplanır

    Zayıflamak isteyen insanlar önce kaç kilo zayıflaması gerektiğini bilmeleri gerekiyor.

    Geliştirmiş olduğumuz ideal kilo hesaplayıcısı ile ideal kilonuzu öğrenmek artık çok kolay.

    Alınması gerken kalori miktarı, sağlıklı kilonuzu 2 ile çarpıp, sonra 10 ile çarparak bulabilirsiniz.

    Örneğin sağlıklı kilosu 75 kilo olan bir kişinin

    75 x 2 x 10 = 1500 kalori (bir günde alınması gerken kalori miktarı)

    Alınması gereken kalori miktarını belirledikten sonra 500 kalorilik negatif kalori bilançosu yöntemi ile sağlıklı zayıflayabilirsiniz.

    Uzmanlar Alınması gereken kalori miktarınızdan günde 200-300 kalori kısıtlaması yapmayı öneriyor. Sağlıklı ve fonksiyonel bir vücut için alınması gereken miktardan birazcık kısmalısınız.

    [​IMG]

    200-300 kalori kısmak ne demek

    Yani gözünüze çok zor gelmesin

    Bir dilim ekmekte ortalama 50-70, bir tabak pirinç pilavında 350-400, bir tabak makarnada 400, bir kaşık zeytinyağında 120 kalori civarında enerji var. Bir kutu kolalı içecekle 150, orta boy bir pizzayla 600, bir fincan cafe latte ile 350 kalori kazanıyorsunuz.

    Kola yerine su içerek, porsiyonlarınızı ufaltarak, ekmeği bir kaç dilim az yiyerek hedefinize ulaşabilirsiniz. Makarna üzerine mayanoz yerine domates sosu eklemeniz bile faydalı olabilir.

    Alıntıdır

    [​IMG]