Yararlı 8 Sebze

'Şifalı Bitkiler' forumunda Oylesine tarafından 14 Ağustos 2008 tarihinde açılan konu


  1. Mutlaka tüketin! Çok yemediğiniz en yararlı 8 sebze

    Aslında pek fazla tüketilmezler hatta birçok kişi tarafından da sevilmezler. Fakat sağlığa yararları
    çok büyüktür. İşte size sürekli tüketmediğiniz fakat sürekli yemeniz gereken 8 mucizevi sebze!

    [​IMG]

    Pancar

    Bu saçak kökleri olan kırmızı sebzeler diğer birçok sebzeye göre daha fazla oranda doğal şeker
    içermektedir. Aynı zamanda pütürlü dış yüzeylerinin ardında büyük lezzet deposudur.

    Neden sağlıklı?: Pancarları bir anlamda kırmızı ıspanak olarak da düşünebilrsiniz. Nasıl ki ıspanak
    Temel Reis’in güç kaynağı ise, pancar da böyle bir kaynağa sahiptir. Ayrıca yoğun betain ve
    folik asit içermektedir. Bu iki madde vücuttaki kan basıncını düşürmek için ortak çalışırlar. Kalp
    sağlığınızın korunmasında önemli rol oynar. Pancar, içerdiği renk pigmentleriyle de vücudunuzun
    kanserle savaşmasında etkilidir.

    Nasıl yemeli?: Taze ve çiğ şekilde tüketmek en sağlıklısıdır. Isıya maruz kaldığında içerdiği antioksidan
    özelliğini yitirir. Salata olarak tüketmek makbuldür. İşte size kısa bir tarif! Bir pancarı rendeleyin
    ve üzerine 1 kaşık zeytinyağı dökün. İsteğe bağlı olarak yarım limon da sıkabilirsiniz.

    Pancarın yaprakları da vitamin ve mineraller yönünden oldukça zengindir. Yaprakları tüketmek
    kökünden daha kolay. Yaprakları kökünden koparın. Güzelce yıkadıktan sonra ezilmiş birkaç diş
    sarmısak ile birlikte bir tava içinde ve biraz zeytinyağı ile kavurun. 10 dakika orta ateşte
    kavurduktan sonra biraz limon sıkabilirsiniz veya parmesan peyniri ile birlikte yiyebilirsiniz.

    [​IMG]

    Lahana

    Asya ve Avrupa’da bolca tüketilmektedir fakat Amerikan mutfağında pek yeri yoktur.

    Neden sağlıklı?: Bir tabak ince kıyılmış lahana ortalama 22 kalori civarında. Ayrıca besin değeri
    oldukça yüksek. Sülfür yönünden oldukça zengin olan bu bitki, vücudunuzun enzim üretmesinde
    önemli rol üstlenir. Kanser riskini azaltır.

    Nasıl yemeli?: Burgerlerin içine veya ton balıklı sandviçlerin içne koyabilirsiniz. Asya’da oldukça
    fazla tüketildiği için Asyalılar değişik şekillerde tüketmektedir. İşte size bir tarif

    2 kaşık soya sosu Çeyrek bardak fıstık 1 bardak rendelenmiş havuç Çeyrek bardak kişniş Lahana

    Tüm malzemeyi bir miktar yağ içinde karıştırın ve ince ince doğradığınız lahananın üzerine dökün.
    20 dakika buzdolabında beklettikten sonra salatanız servise hazır hale gelir...

    [​IMG]

    Tropikal guava

    Guava isimli bu tropikal meyve her yerde bulunmasa da ithal ürün satan marketlerde bulabilirsiniz.

    Neden sağlıklı?: Likopen yönünden oldukça zengin bir meyve. Prostat kanserine karşı koruyucu
    olarak bilinen domates ve karpuzdan çok daha etkin bir prostat savaşçısı. Potasyum yönünden
    de zengin bir meyve. 1 bardak guava suyu orta büyüklükteki bir muzdan yüzde 63 daha fazla
    potasyum içeriyor.

    Nasıl yemeli? Ortadan ikiye ayırın. Kabuğunu soymayın çünkü en çok vitamin kabuğunda bulunuyor.
    C vitamini yönünden oldukça zengin. Herhangi bir işleme gerek kalmadan kabuğuyla yiyin.

    [​IMG]

    Tarçın

    Bu eski dünya yiyeceği birçok kişinin midesine sadece tatlı üstünde girebiliyor.

    Neden sağlıklı? Tarçın kandaki şeker oranını düzenler. Bu da sizin kalp krizine yakalanma riskinizi
    azaltır. Uzmanlar, Tip-2 diyabet hastalarının altı hafta süreyle günde 1 gr tarçın tükettikleri
    taktirde, kandaki kötü kolesterolü de büyük oranda alt edebildiklerini belirtiyorlar.

    Nasıl yemeli?: Çok birşey yapmanıza gerek yok. Sadece kahvenizin içine veya tatlılarınızın
    üzerne bir miktar serpmeniz yeterli.

    [​IMG]

    Semizotu

    Birçok ülkede bolca bulunabilen bu ot türü oldukça yararlı.

    Neden sağlıklı?: Kalp sağlığı açısından oldukça yararlı olan bu sebze, bol miktarda omega
    3 içerir. Ayrıca bilimadamlarının yaptığı açıklamaya göre semizotu diğer sebzelerden 15 kat
    daha fazla melatonin içeriyor. Bu da kanserle mücadelede önemli bir unsur..

    Nasıl yemeli?: En uygun yeme şekli salatadır. Lahanaya alternatif en iyi sebze olarak gösterilebilir.
    Hafif ekşi bir tadı olan ve hafif yapışkan bir salgısı olan bu ot türü aynı zamanda sulu ve çıtırdır.

    [​IMG]

    Kurutulmuş erik

    Son zamanlarda kurusu da oldukça popüler hale gelen erik, tüketilmesi gereken diğer bir yiyecek.

    Neden sağlıklı?: Erik yüksek oranda antioksidan içermektedir. Vücudunuzdaki radikal salınımlar
    hücrelerinize yapısal zararlar verebilir. Bu da bir anlamda kanserin habercisidir. Erik, özellikle
    kurutulmuş şekli bu yapısal zararların önüne geçebilir.

    Nasıl yemeli?: Bir adet erik kurusunun etrafına çok ince kesilmiş jambon sarın ve bir kürdanla
    tutturun. Sonra 10-15 dakika arasında fırında pişirin. Ta ki jambon çıtır çıtır ve erik kurusu da
    yumuşayıncaya kadar. İnanılmaz bir lezzet ortaya çıkacak.

    [​IMG]

    Nar suyu

    Orta Doğu’da yüzyıllardır tüketilen nar, son zamanlarda ABD ve Avrupa sınırlarında da kabul
    gördü.

    Neden sağlıklı?: İsrailli bilimadamları düzenli olarak nar suyu tüketen bir insanın kan basıncının
    düştüğünü ve kalbe pompalanan kan miktarının arttığını ortaya koydular.

    Nasıl tüketilmeli?: Günde 1 bardak tüketmek en güzeli. Hergün tüketemiyorsanız da haftada
    bir veya iki kez tüketirseniz yararlı olacaktır.

    [​IMG]

    Balkabağı çekirdekleri

    Balkabağının çekirdekleri aslında kabağın en yararlı olan bölümüdür.

    Neden sağlıklı?: Magnezyum açısından en zengin yiyecektir. Fransız bilimadamlarına göre
    kandaki magnezyum oranı fazla olan kişiler, düşük olanlara oranla yüzde 40 daha geç ölüyorlar.

    Nasıl yemeli?: Kavrulmuş kabak çekirdeği çerez olarak tüketiliyor. Bunun dışında herhangi bir
    yeme şekli mevcut değildir.
     



  2. Kanser hastalıklarının oldukça arttığı bu zamanda
    gözardı edilmemesi gereken bilgiler.
    Paylaşımın için teşekkürler Öylesine....
    :f40:
     



  3. Pancar ve tropikal guava dışında diğerlerini tüketiyoruz özellikle narçını:f196:
    Bilgiler için teşekkürler Gönülyoldaşım:f40:
     



  4. evet bizde pancar ve tropikal dışında herşeyi tüketiyoruz hepsi de çok yararlı faydalı sevzeler
    teşekküler öylesinem harika bir paylaşım olmuş emeğinize sağlık ​