Yağ Yakmak İçin Kalp Atım Sayısı Kaç Olmalıdır?

'Sağlık Rehberi' forumunda alemşah tarafından 12 Mart 2010 tarihinde açılan konu


  1. Yağ Yakmak İçin Kalp Atım Sayısı Kaç Olmalıdır?

    Kalp atışı, kalbin bir dakikadaki atım sayısıdır. Genellikle sol şakak ya da iç bileğe hafifçe dokunmak suretiyle, belirli bir zaman aralığındaki vuruşun sayılması ile bulunur. Pratikte bilek veya şakak parmakla hafifçe dokunularak 15 saniye süreyle tutulur ve çıkan sayı 4'le çarpılır. Başka bir açıklama ile; sıfırdan başlayarak on saniye içinde kalp atışınızı 10'a kadar sayabilirseniz, kalp atımınız, dakikada 60 demektir.

    Aerobik karakterde bir çalışma sırasında maksimum kalp atım sayınızın belirlenmesi, çalışma amaç ve verimi açısından önemlidir. Bu sayı şöyle hesaplanır: 220 - yaş formülü bu hesap için kullanılır. Buna formüle göre 20 yaşındaki bir kişinin, “Maksimum kalp atım sayısı” 200, 50 yaşındaki bir kişinin ise 170 olmalıdır.

    Aerobik çalışma sırasında nabzınız; maksimum kalp atım sayınız x % 50'si ile maksimum kalp atım sayınız x % 80'i arasında değişmelidir. Bu aralığa “Faydalı Antrenman Sınırı” (Training Effect Zone) denir. Bu hesaba göre, 20 yaşındaki bir kimsenin nabzı, 100 ile 160 sayısı arasında değişmelidir. Bunun üstünde bir nabız sayısı daha fazla aerobik bir fayda sağlamaz.

    Aerobik açıdan ve yağ yakabilmek için en iyi sonuçlar, nabzın, en az 12 dakika aerobik sınırda kalması ile elde edilebilmektedir. Bu süreyi ne kadar uzatır ve çalışma sıklığını da o kadar arttırırsanız, istediğiniz amaca ulaşmanız daha çabuk ve verimli olacaktır.

    alıntı