Yağ yakımını hızlandıran besinlerin listesi

'Şifalı Bitkiler' forumunda YAREN tarafından 3 Mart 2011 tarihinde açılan konu


  1. Yağ yakımını hızlandıran besinler nelerdir?

    Bazı yiyecekler metabolizmayı hızlandırırken yağ yakımını da tetikler. Kilo vermekte zorlananlar diyetlerine uygun miktarlarda bu yiyecekleri eklerse zayıflama kolaylaşır.

    Diyetisyen Özlem Sert Aydın’ın önerdiği yağ yakımını hızlandıran 11 besin maddesi aşağıda listelenmiştir;

    Yağsız et

    Protein sindirimi daha geç tamamlandığından zayıflama diyetlerinde yağsız et tüketimi kalori yakımını yüzde 5 daha fazla artırır. Ayrıca proteinler yağ ve karbonhidratlara göre daha fazla tokluk hissi yaratır. Derisi alınmış tavuk, hindi, balık, dana eti haşlama veya ızgara tercih edilebilir.

    Köri ve hardal

    Hardal ve köri yağın depolanmasını azaltıp, kan şekerini dengeler. Salata veya sandviçlerinize yağ yerine ilave edebilirsiniz.

    Zencefil ve sarımsak

    Zencefil ve sarımsak vücutta vazodilatör olarak etki gösterir yani damarları genişletip vücut ısısını artırır. Böylelikle metabolizmayı da yüzde 20 civarında hızlandırır.

    Light süt ve süt ürünleri

    Yapılan araştırmalar gösteriyor ki günde 1000-1300 mg kalsiyum tüketimi kilo kaybını 2 kat daha fazla artırıyor. Araştırmalar, kalsiyumun yağ hücrelerini hacmen azalttığını da gösteriyor. Light yoğurt, süt ve peynirleri tercih edin.

    Tam buğday unu ve yulaf

    Yüksek oranda lif içermesi ve düşük glisemik indekse sahip olması nedeniyle beyaz unlu mamuller yerine tam buğday unuyla yapılmış ürünleri tüketmek sizi daha fazla tok hissettirir. Böylelikle kan şekerinizi daha regüle olur ve daha tok hissedersiniz.

    Narenciye ve ahududu, böğürtlen

    Bu meyveler özellikle C vitamininden ve flavonlardan zengindir. Flavonlar ise metabolizmayı ve yağ yakımını hızlandırır. Özellikle spor öncesi tüketilen C vitamininden zengin meyveler yağ yakımını yüzde 30 artırır.

    Yeşil çay

    En fazla yeşil çayda bulunan kateşin adlı antioksidan maddenin kilo kaybını hızlandırdığı ve özellikle karın bölgesindeki yağlanmayı azalttığı, metabolizmayı hızlandırdığı araştırmalarca desteklenmekte. Günde 2-3 fincan yeşil çayı mümkünse limonlu içmeye çalışın.

    Kuru baklagiller

    Kuru fasulye, nohut, yeşil mercimek, soya fasulyesi, bakla, barbunya bitkisel protein içeren ve demirden zengin besinler. Protein olarak etle kıyaslandığında yağ miktarı daha az ve kan şekerini yükseltme etkisi daha düşüktür. Soya ayrıca kolin denilen bir enzimden de zengindir, kolin karaciğerden yağ atımını hızlandırır.

    Yağlı balıklar, fındık, badem, keten tohumu

    Yağlı balıklar ve yağlı tohumlar yağ yakımını hızlandıran esansiyel yağ asitlerinden zengindir. Her gün tüketilen 10-15 adet fındık, badem, ceviz, 1 yemek kaşığı kadar salata, çorba, yemek veya yoğurt içine katabileceğiniz keten tohumu ve haftada en az 2 kez tüketilen balık sağlıklı bir zayıflama programı ile beraber kilo kaybını hızlandırır. Balığın özellikle kadınlarda leptin seviyesini dengelediği de bilinir. Leptin, iştahı baskılayan, insulin salınımını etkileyen bir hormondur.

    Tarçın

    Günde tüketilen yarım çay kaşığı kadar tarçının yiyeceklerin yağa dönüşümünü azaltma etkisi var. Soğuk kış günlerinde bitki çayına ilave ederek tüketmeniz hem içinizi ısıtacak hem de kilo kaybını hızlandıracak.

    Acı Biber

    Acı biber içerisinde bulunan kapsaisin adlı madde metabolizmayı yüzde 23 hızlandırır. Günlük aynı kaloriyi alıp ama yemeklerine acı biber ilave edenlerin etmeyenlere göre daha hızlı kilo verdiği yapılan araştırmalarca da desteklenmekte.