Vücutta yağ yakan yiyecekler (besinler)

Konusu 'Sağlık Rehberi' forumundadır ve Aysell tarafından 9 Ağustos 2010 başlatılmıştır.

  1. Aysell Üye

    Vücutta yağ yakan besinler
    Vücutta yağ yakan yiyecekler


    Hem beslenip hem yağlarınızdan kurtulabilmeniz mümkün. Nasıl mı? İşte böyle ;)

    [​IMG]

    Besin Listesi

    * C vitaminli besinler tercih edin. Örneğin limon, portakal gibi,.. Bu tip c vitaminini bünyesinde yüksek barındıran besinler sizin yağ yakımınızı hızlandıracaktır.
    * Çeşitli bitkisel çaylar, örneğin; Sinameki, yeşil çay, balık otu, biberiye vb. Bitkisel çayları düzenli kullanarak, yağ yakımını hızlandırabilirsiniz. Bu tip bitkisel çayların, su atıcı ve yağ yakıcı özellikleri vardır.
    * Süt, ayran vb. gibi sıvı gıdaların yağsız olanlarını tercih ediniz. Ayrıca günlük yarım litre sütün günlük kalsiyum ihtiyacınızı karşılayacağınıda unutmayınız.
    * Kırmızı etlerden vazgeçebilirsiniz. Onun yerine beyaz etleri tercih etmelisiniz. Kırmızı etler beyaz etlere göre çok daha fazla yağlıdır.
    * İştah probleminiz varsa, yemeden duramıyorum diyorsanız, size tarçını tavsiye ediyoruz. İştahınızı büyük ölçüde tıkayacaktır.
    * Zencefil, içeriğinde bulunan gingerol sayesinde, metabolizmanızın çalşma hızını arttıracaktır. Aynı zamanda da sindiriminizide hızlandıracaktır.
    * Vücut ısınızı arttıracak besinler tercih edin! Örneğin; Kırmızı biber. Kırmızı biber vücut ısınızı arttırarak yağ yakımınızı hızlandırır.
    * Enginar seviyorsanız eğer, bol bol yiyebilirsiniz. Enginarın su atıcı özelliği olup, tuzun vücudumuzdaki olumsuz etkilerinden bizi korur.
    * Baklagiller lif ve demir kaynağıdır. Ayrıca iyide bir protein çeşitidir. Lifli gıdalar yağ yakımını hızlandırırken , sizin dengeli beslenmenizde de büyük rol oynar. Baklagilleri listenizde bulundurmanızı tavsiye ediyoruz. Örneğin; bulgur
    * Zengin protein ve aminoasit kaynağı olan yumurta! Yumurtadan vazgeçmeyin. Yumurta adele gelişiminde en iyi yardımcınız olduğu gibi <yrıca B 12 vitamini bakımından da oldukça zengin bir kaynaktır. B 12 vitaminin yağ yakımında etkisi olduğu bilimsel olarak kanıtlanmış bir gerçektir.

    Yemeklerde kullanacağımız yağlarada dikkat etmelisiniz. Bitkisel yağları tercih etmeli ve oranını iyi ayarlamalısınız. Yapacağınız diyete ve kilonuza göre bunu ölçülendirmelisiniz. Zeytinyağı işte tam size göre bir yağ çeşitidir. Düzenli zeytin yağı kullanımıyla hem yağ yakar hem de, kolestrol düzeyinizi düşürürsünüz.

    Metabolizma İçin Bol Su İçin

    Su metabolizmamızı düzenler. Gün içerisinde minimum 2 lt su içmeliyiz. Su vücudumuzda enerji oluşumu sağlar ve zayıflamaya yardımcı olur. Aç karna içilen su vücuttan toksik maddelerin atılmasına yardım eder; karaciğer, böbrek ve bağırsaklarda toksin birikimini önler ve yağ yakımına yardımcı olur.

    Karbonhidrat seçimi; diyet yaparken kilo vermek ve yağ kaybını görebilmek için glisemik yükü az olan doğru karbonhidratlar seçilmelidir. Bu besinler vitamin, mineral ve posa açısından zengindir ve daha doyurucu olabilir. Düşük glisemik indeksli karbonhidratlarla kandaki insülin düzeyinizi düşük tutarak yemekten sonra vücutta yağ depolanmasını önleyebilirsiniz.

    Abur cuburdan uzak durun! Cips, bisküvi, kola, gazoz vb. Sağlıksız besinlerden uzak durun. Bu besinler vücudunuzun yağ oranını arttırır. Sağlıksız beslenmenize sebep verir.


Benzer konu başlıkları: Vücutta yakan
Forum Başlık Tarih
Bunları biliyormusunuz Vücuttan Radyasyon Nasıl Atılır 21 Kasım 2013
Atasözleri ve Anlamları Sağlam Kafa Sağlam Vücutta Bulunur Atasözünün Anlamı 19 Ekim 2012
Sağlık bilgisi Regl Döneminde Vücuttaki Değişiklikler 20 Haziran 2012
Kadınca Vücuttaki Çatlaklar Geçer mi? 16 Haziran 2012
Sağlık bilgisi Yutulan Sakızın Vücutta Kalma Süresi 30 Nisan 2012