Vücutta su toplanması

'Sağlık Rehberi' forumunda HazaN tarafından 8 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu


  1. Vücudun su toplaması nasıl engellenir
    Vücudun su toplama nedenleri
    Vücudum neden su topluyor

    Uzmanların bu duruma ilişkin ilk önerilerinden biri daha az tuz ya da başarabilirseniz asla tuz kullanmamanızdır. Çünkü fazla tuz vücudun su tutmasına neden olacaktır. Buna dikkat etmelisiniz. Şimdi gelin birlikte bu sorunu aşmanın yollarına göz atalım…

    Vücudun Su Toplamasını Engellemek için;
    - Tuz tüketiminizi günde 5 – 8 gram ile sınırlandırmalı veya hiç kullanmamalısınız. Bunun yanı sıra tuz içeren tüm besinlerden olabildiğince uzak duruyoruz. Örneğin; şarküteri ürünleri...
    - Daha fazla “Protein” almalısınız. Kısacası: Balık, et, yumurta, peynir (Tuzsuz) gibi besinler tüketmelisiniz.
    - Daha çok sıvı tüketmelisiniz. Kimileri bunu saçma bulabilir. Yani zaten su toplamış bir bünyeden bahsediyorsunuz diye ancak bu o kadar basit bir işleyiş değildir. Atılacak vücut sıvısını tetiklemek için tuzdan uzak durarak daha fazla sıvı tüketmelisiniz. Maden suyu içmeyi alışkanlık edinmelisiniz. Maden suyunu içerken müsait olursanız bedeninizin sağına doğru yatarak için ve maden suyunu bitirdikten sonra sabit uzanarak yaklaşık 3 dakika kadar uzanın. Bu uygulama ile suyun “dıyüretik etkisi” yani vücut sıvısının atımına yarar sağlamış olursunuz.
    - İdrar söktürücü ilaçlar almamaya özen göstererek egzersizler ile boşaltım sisteminizi hareketlendirin ve belirli bir sürece yayarak ilaç kullanımından vazgeçiniz. Elbette bu sürecinizi uzman kontrolü altında onaylayın. Çünkü ilacın kullanımını bir anda kesmeniz sonucunda rahatsızlığınız daha da ağır bir boyut kazanabilir.
    - Kabızlık sorunlarınızda müshil kullanmayın çünkü bu vücudun tembelleşmesini ve vücut suyunun atımını zorlaştırması mümkündür. Bunu yerine bir miktar zeytinyağı tüketin. İsterseniz çok az bir ekmek ile isterseniz direk olarak içerek.
    - Kronik bir rahatsızlık olan bu sorun ile başa çıkmak istiyorsanız, kesinlikle sigarayı bırakmak ve ayaklarınızın altına yastık koyarak yükseklik kazandırmalı ve bu şekilde uyumalısınız.