Vücut geliştirme yapanların nasıl beslenmesi gerekir?

'Sorun Cevaplayalım' forumunda Elfida tarafından 11 Ocak 2012 tarihinde açılan konu


  1. Vücut geliştirme yapanlar ne yemeli nasıl beslenmelidirler?

    Kaslar için protein
    Protein kas gelişimini ve yenilenmesini destekler. Proteini genelde kırmızı et, beyaz et, yumurta ve balıktan alabilirsiniz.

    Enerji için glüsit
    Hamur, pirinç, ekmek, patates, irmik ağır şekerlerdir ve glüsit kaynaklarıdır. Bu yiyecekler kalan kısmı kaslarda ve karaciğerde glikojen olarak stoklanır ve güç sarf edildiği sürece bu depodan tüketilir.

    Ölçülü bir şekilde yağ

    Yağlar temel yağ asitlerine katkı sağlar. Aynı proteinler gibi yağlar da, az oranda, hücreler için yakıt gibidir. Burada bitkisel yağlara ağırlık vermek çok önemlidir.

    Kemikler için kalsiyum
    Süt ürünleri kalsiyum ve proteinden zengindir ve temel kemiklerimizin sağlamlaşmasına yardımcı olur. Süt ürünlerinin her öğün mutlaka tüketilmesi önerilmektedir.

    Meyve ve sebze
    Meyve ve sebzeler lif, vitamin, mineral ve oligoelement deposudurlar. Bu antioksidan besinlerin birçoğu vücudun yanlış kullanımı ve zorlanması sonucu oluşan, bazen hiç ağrı oluşmaksızın çok kısa sürede vücut tarafından onarılabilen hasalar anlamına gelen mikrotravmalara karşı savaşırlar.

    Demir
    Kandaki emir eksikliği, alyuvarların oksijeni taşıyamamalarına; ve dolayısıyla yorgunluk, halsizlik ve güçsüzlük yaşanmasına yol açar.

    Sıvı Alımı Gün Boyu
    Spor yaptığımızda terleyerek su ve mineral kaybederiz. Dolayısıyla spor yapanların su içmesi vücudun su oranını koruyabilmesi açısından çok önemlidir. Spor yapanların susamadıkları zaman bile su içmeleri; suyu çalışma esnasında, hatta gün boyu tüketmeleri gerekir.

    Spor yapanlar hangi zamanlarda yemeli?
    Genelde yarışmalardan veya turnuvalardan önce sporcuların beslenmeleri değişim gösterir. Nasıl mı? Güç sarf edecekleri süreç boyunca organizmanın ihtiyaç duyacağı enerji ihtiyacı depolamaya başlarlar. Aynı şekilde glüsid tüketimi artar. Tabii bu durum profesyonel sporcular için geçerli… Normal şekilde spor yapıyorsanız uzmanların önerisi spordan tam 3 saat önce hazmı kolay, hafif yiyeceklerle beslenilmesi…