Vücudu sıkılaştırmak için yapılan 5 farklı hareket

'Sağlık bilgisi' forumunda Burcu tarafından 1 Mayıs 2014 tarihinde açılan konu


  1. Kendine bakan ve formda kalmayı kendisine alışkanlık etmiş herkes için vücudu sıkılaştıran hareketlerden oluşan bir egzersiz günlüğü oluşturduk.
    İlk hareketimiz düz bir zeminde vücudunuzla T harfi oluşturmak. Tek ayak üzerinde dururken diğer ayağınız arkada kollar yanda olacak ve yere paralel bir konum alacaksınız. Bu şekilde 5 kez nefes alıp verin ve aynı işlemi diğer ayakta da uygulanmalı.

    vucut_icin_hareketler-1.

    İkinci hareketimiz için bir sandalye yardımına ihtiyacımız olacak. Ayaklarınızı omuz hizasında yere tam basacak şekilde açın. Dizlerinizi hafifçe kırarak sandalyeye oturur pozisyonuna gelin ama oturmayın. Bu harekette yine sırtınız düz bir şekil alsın ve bacak kaslarınızı çalıştırın.

    vucut_icin_hareketler-2.

    Şimdi sol ayağınızı öne sağ ayağınızı arkaya doğru açabildiğiniz kadar açın. Sırtınız ve arkadaki ayağınız 180 derecelik bir düzlem oluştursun. Öndeki dizinizi bükün ve gerdirin.

    vucut_icin_hareketler-3.

    Düz bir zeminde bacağınızın birisi yere 90 derecelik bir açı oluştursun diğer ayağınız arkada ve olabildiğince gergin. Kollar öne doğru gerilmiş bir pozisyondan ilk anlattığımız pozisyona geçiş yapın.

    vucut_icin_hareketler-4.

    Sırada benim çok sevdiğim bir hareket var. Dans eder gibi hissedeceksiniz. Aşağıdaki resimde olduğu gibi hem bacaklarınız hem kollarınız çalışacak.

    vucut_icin_hareketler-5.