Vitaminlerin Vücuda Faydaları Nelerdir?

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Yasemin tarafından 3 Eylül 2013 tarihinde açılan konu


  1. İnsan sağlığı için Vitaminlerin önemi çok büyüktür. Vitaminlerin Vücudumuza Yararları insan vücudu üzerinde etkileri ve faydaları hakkında hazırladığımız yazımızda merak ettiklerinizi bulabilirsiniz.Vitamin dendiğinde aklımıza tükettiğimiz meyveler ve sebzeler de gelmeli.Vücudumuz vitaminleri sadece ilaçlardan almaz.Bu nedenle yazımızda Vitaminlerin hangi besinlerde bulunduklarına dair kısa bilgiler de bulabilirsiniz.

    [IMGALT=http://resim.forumdas.net/upl/uploads/vitaminlerin-faydalari-80591.jpg]vitaminlerin-faydalari-80591[/IMGALT]

    A vitamini Yalnızca hayvanlarda bulunur yağda eriyen bir Vitamindir.Süt ve yumurtanın sarısında bulunur.Ayrıca ton ve morina balıklarının karaciğer yağında bulunmaktadır.A vitamini eksikliğinde oldukça cidid problemlere karşılaşılabilir.

    D vitamini
    ;Daha etkili olduğundan tedavide daha çok kullanılan D2 vitamini (ergokalsiferol) ve D3 vitamini (kolekalsiferol) olmak üzere iki tipi vardır.Molekül yapısı steroidlerle aynıdır.D2’ nin kaynağı deridir; derideki 7- dehidrokolestrol, mor ötesi ışınların etkisiyle vitamin D2’ ye dönüşür. D3 vitamininin kaynağı besinlerdir; daha çok et, süt ve yumurta sarısında bulunmaktadır.Ayrıca güneş ışığı alan insan vücudunda D vitamini yeterince üretebilir.

    E vitamini
    ;Başta tahıl olmak üzere ıspanak, kabak, lahana, marul gibi yeşil sebzelerde bol miktarda bulunur. İnsanda karaciğerin yanı sıra yağlı dokularda, böbrekte, kalpte, kaslarda ve böbreküstü bezi kabuğunda depolanır. Fazla olan bölümü idrar ve dışkıyla atılır.

    K vitamini
    ; K vitamini insan bağırsağındaki bir grup bakteri tarafından da üretilmektedir.Sebzelerin yeşil bölümünde, ıspanakta, kabakta, marulda, yeşil domateste, çam ignesinde, yeşil biberde bol bulunur.

    B vitamini
    ;Suda eriyebilen, molekül yapılarında bir azot atomu bulunan, bazı enzim sistemlerinin etkinliğini arttırıcı koenzimler olarak işlev gören 15’ e yakın değişik maddeden oluşan bir vitamin gurubudur.

    B1 vitamini
    ;Buğday başağı, kepek, bira mayası, sebzeler gibi bir çok besinde bol miktarda bulunur. Memelilerin karaciğer, böbrek, kalp, beyin ve bağırsaklarında az miktarda bulunur.

    B6 vitamini
    ;Hayvansal ve bitkisel besinlerde düşük dozda bulunur. B6 vitamini eksikliği son derece enderdir.Bu durumda deri, sindirim sistemi rahatsızlıkları ortaya çıkmaktadır.

    B12 vitamini
    ;Karaciğerde, sütte, yumurta akında, peynirde, balıkta, ette ve karideste bol miktarda,bitkilerde ise son derece az miktarda bulunmaktadır.

    C vitamini
    ;Turunçgillerde bol miktarda, ayrıca taze sebzelerde, maydonozda, kabakta, soğanda ve domatesde bol miktarda bulunan bir vitamindir.