uykusuzluk nedenleri ve tedavisi

Konusu 'Sağlık bilgisi' forumundadır ve YAREN tarafından 1 Şubat 2011 başlatılmıştır.

  1. YAREN Üye


    Uykusuzluk nedenleri ve tedavisi


    Uzmanlar uykusuzluğun çeşitli sebepleri bulunduğunu belirterek, uyuyamayan ve uykusuzluk çekenlere yatakta boş yere beklememelerini, kitap, gazete veya dergi okumalarını öneriyorlar

    Dünyada birçok insan için uykusuzluğun en büyük sağlık problemlerinin başında geldiği bildirildi. Yorucu ve stresli geçen günün ardından uyuyamayan kişinin sosyal yaşamda da agresif ve başarısız olduğu belirtildi.

    Uzmanlar, uykusuzluğun çeşitli nedenleri olduğunu belirterek, uyku sorunu çekenlere, boş yatakta beklemek yerine okumalarını tavsiye ediyorlar.

    Günlük streslerin yanı sıra strese bağlı travmatik durumların da uykuyu bozduğunu ifade eden uzmanlar, “Yatağa girdikten sonra uyuyamamak aslında çok rastlanan bir durum. Bu durumlarda yatakta yarım saatten fazla kalmamak gerekir. Uyuyamayan kişi kitap okumak ya da televizyon izlemek gibi atraksiyonlar sergileyerek zihnini dağıtırsa uyumak daha kolay olur. Ilık bir duş ise vücudu rahatlatır ve olaya farklı bir boyut katar” diyor.

    Pskilojik rahatsızlık

    Prof. Dr. Sunar Birsöz, bazı psikolojik rahatsızlıkların bilinçli ya da bilinçsiz olarak uykusuzluğa neden olacağını belirterek, şöyle devam etti:

    “Depresyon, şizofreni ve mani-depresif durumlarda uyku eylemi çok zor gerçekleştirilir. Bu tür durumlarda ilaç ya da psikoterapi ile tedavi uygulanması gerekir. Bazı psikolojik rahatsızlıkları insan fark etmeyebilir ve bu durum gerilim yarattığı için uyku işlemi gerçekleşmez. Bu durumlarda bir psikologa görünmek sağlıklı bir yaşam için iyi olur.”


    Bir insanın günde ortalama 7 saat uyuması gerektiğini vurgulayan Birsöz, şöyle konuştu:

    “Rüya, uykunun bekçisidir, uyku da vücudun. Dolayısıyla vücudun günde en az 7 saat uyuması gerekir. Yatağa yattığı halde uyuyamayan kişi, (Ben uyuyamayacağım) demek yerine (Ben uyumadan da durabilirim) derse, bu iyi bir psikolojik telkin olur ve uykuya karşı duyulan gerilimi azaltır.”

    Biyolojik saat

    Uzman Doktor İsmail Öktem de düzenli bir uyku için gereken en önemli koşulun vücudun sahip olduğu biyolojik saate dikkat etmek olduğunu söyledi.

    Biyolojik saatin bozulmasının uykusuzluğa ve ilerleyen aşamalarda da depresyona neden olacağını belirten Öktem şunları söyledi:

    “İnsan vücudunun mükemmelliklerinden biri, kuşkusuz biyolojik saattir. İçimizdeki bu saat uykumuzu ayarlar. Düzenli olarak uyuyabilmek için gereken en önemli şart, erken yatıp, erken kalkmak. Günümüzün endüstriyel insanı ne yazık ki dengeli uyumayı bilmiyor.

    Gece geç saatlerde yatan insan hafta içi erken, hafta sonları ise geç saatte yatağını terk ediyor. Dolayısıyla biyolojik saat düzeni bozuluyor, uykusuzluk başlıyor. Kortizol adlı bir hormon bizim uykumuzu düzenler. Akşam saat 23.00′de yatan birinin vücudu sabah saat 04.00 gibi bu hormonu salgılamaya başlıyor ve saat 10.00 civarında en üst seviyede duruyor. Eğer bu saatten önce yatağı terk etmezseniz saatinizi bozarsınız.”
    Son düzenleyen: Moderatör: 22 Aralık 2012
  2. asliuzun

    asliuzun Üye

    Katılım:
    15 Nisan 2011
    Mesajlar:
    23
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cevap: uykusuzluk nedenleri ve tedavisi

    Kedi Otu St. Johns Wort bitkisel destek kullanın hangi markayı istiyorsanız alın Kedi Otu St. Johns Wort uykusuzluk için birebir
  3. eda ısınmış

    eda ısınmış Ziyaretçi


    Cevap: uykusuzluk nedenleri ve tedavisi

    bence uykusuzluk başından geçen aklından ne kurarsan ona yoğunluk gösterirsin bu yüzden yatakta birşey düşünmemek gerekir