Uykuda Hıçkırık Tutması

'Etüt Merkezi' forumunda Sibel tarafından 16 Nisan 2011 tarihinde açılan konu


  1. Uyurken Hıçkırık Tutması


    Yatmadan önce Heyecan, korku, stres vb. duygular yaşadıysanız Alkol, ilaçlar, diyabet, üremi gibi Toksik ve metabolik şeyler kullandıysanız veya varsa ayrıca çok yemek yedikten sonra yattıysanız hıçkırmanız nomaldir.

    Psikolojik hıçkırık: Günlerce sürebilir. Uykuda hıçkırık durur. Hastayla konuşma sırasında hastanın dikkati başka bir yöne çekilebilirse hıçkırığın durduğu görülür.

    Hıçkırığı geçirme yöntemleri

    a- Kese kağıdına veya bir poşete soluk alıp vermek.

    b- Sık sık derin nefes alıp sonra tutma ve 3-4 saniye içinde tekrar nefes vermek.

    c- Hızlıca bir bardak su içmek.

    d- Yudum yudum su içmek.

    e- Parçalı buz veya kuru ekmek yemek.

    f- Göz yuvarlağına rahatsızlık vermeyecek şekilde bastırmak.

    g- Bütün bunların işe yaramadığı, çok uzun zaman devam eden (2 saatten uzun) durumlarda ilaç kullanılması gerekebilir. Eğer sık sık hıçkırığa yakalanıyorsanız ve bu hıçkırık nöbetleri çok uzun zaman alıyor ve bir türlü geçmek bilmiyorsa basit hıçkırık diye adlandırılamaz. Bu durumun altında yatan etkenler araştırılmalıdır. Bunun için bir an önce doktorunuza danışmanız ve gerekli tetkikleri yaptırmanız gerekir.