Türkiye'nin en yüksek barajı

'Haberler' forumunda EyLüL tarafından 10 Ağustos 2011 tarihinde açılan konu


  1. Türkiye'nin en yüksek barajı 2012'de tamamlanacak‎
    Türkiye'nin en yüksek barajı

    [​IMG]
    Orman ve Su İşleri Bakanlığı'na bağlı DSİ Genel Müdürlüğü tarafından Artvin'de inşa edilen Deriner Barajı tamamlandığında sahip olduğu 249 metre gövde yüksekliği ile Türkiye'nin en yüksek barajı olacak, Barajın 2012 yılında tamamlanması planlanıyor.

    Orman ve Su İşleri Bakanı Prof. Dr. Veysel Eroğlu, dünya'nın en hızlı akan akarsularından biri olan Çoruh Nehri üzerinde inşa edilen baraj projesinin son durumu hakkında DSİ Genel Müdürü Akif Özkaldı'dan bilgi aldı.

    Deriner Barajı'nın yaklaşık maliyeti 1 milyar 400 milyon doları bulacak. Toplam gövde hacmi 3,4 milyon metreküp olan barajın bu hacminin yaklaşık 3,3 milyon metreküplük kısmının imalatı Haziran 2011 itibariyle tamamlandı. Baraj tamamlandığında 1 milyar 920 milyon metreküp su depolanacak.

    Barajın elektrik santrali ünitesinin kurulu gücü 670 megavat (MW). Yıllık 2,118 milyar kilowatsaat enerji üretme kapasitesine sahip. HES ünitesinin devreye girmesiyle Türkiye'de üretilen toplam hidroelektrik enerjinin yüzde 6'sı Deriner Barajı'ndan elde edilmiş olacak. Deriner Barajı ve HES, gerek üreteceği enerji bakımından gerek sağlayacağı istihdam açısından bölge ve ülke ekonomisine büyük katkıda bulunacak ve yaklaşık 7 yılda kendisini amorti edecek.

    Proje kapsamında suları altında kalacak olan mevcut Artvin-Erzurum Devlet Yolu da modern yol ve köprü anlayışıyla yeniden yapılıyor. Yol üzerindeki 5 adet dengeli konsol köprü, modern tekniklerle inşa ediliyor. DSİ Genel Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen proje kapsamında boyları 154 metre ile 350 metre arasında değişen 5 dengeli konsol köprü inşaatından birisi tamamlandı, diğerlerininki devam ediyor. Köprüler, Türkiye'de ilk defa bu yükseklikte yapılan dengeli konsol köprüler olacak. Ayrıca proje, muhtevasında 5 dengeli konsol köprü, Türkiye'de ilk ve tek proje olma özelliğini taşıyor. Dengeli konsol köprüler, uzun açıklıkların geçilmesi için yapılan ve her bir ayak üzerine yerleştirilen kayar kalıp arabaları her iki tarafa eş zamanlı olarak dengeli bir şekilde ilerleyerek inşa ediliyor.