Türkiye'de İlk Otomobil

'Araba Modelleri' forumunda Wish tarafından 10 Nisan 2011 tarihinde açılan konu


  1. İlk yerli otomobil -Türkiyedeki ilk otomobil devrim -Türklerin yaptığı ilk otomobil -Türkiyede ilk otomobil ne zaman yapılmıştır- Türkiyede ilk otomobili kim yapmıştır

    [​IMG]

    Devrim, Türkiye'nin Cemal Gürsel'in istek ve özel direktifi ile üretilen, ordunun binek otomobil ihtiyacını karşılamak amacı da güden, ilk yerli ve seri üretim hedefiyle başlanan otomobil projesidir.Dönemin rakamlarıyla 1.400.000 TL'ye malolmuş ve 4.5 ay gibi kısa bir süre içinde proje tamamlanmıştır. Otomobil dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i (Cemal Ağa) Cumhuriyet bayramına götürerek hem tanıtımını hem ilk vazifesini gerçekleştirecek iken benzinin bitmesi nedeniyle sadece 100 metre gidebilmiştir. Cemal Gürsel tarafından "Garp kafasıyla araba yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk" mizahi tabirine de konu olmuştur.
    İşin aslında Eskişehir'den, Ankara'ya trenler ile taşınan devrim otomobillerine benzin koyulmamıştır.Çünkü trende oluşabilecek bir tehlikede otomobillerin en az zararlar kurtarılması düşünülmüş ve araçların ihtiyacı benzinin de Ankara'da konvoy yolunun üzerinde bulunan bir Mobil istasyonundan alınması, ve buraya kadar aracın ihtiyaç duyacağı benzinin mühendisler tarafından trene koyulması dahi mühendislerin en ince detayları dahi ne kadar düşündüğünü ve planladığını gösterir. Trenden indirilen arabalara çok daha sonradan Cumhurbaşkanı binmeden önce yapılan hazırlıklar sırasında neden benzin ikmali yapılmadığı bugün dahi bilinmez.Ancak konvoy Mobil istasyonuna uğrayıp vakit kaybetmek istemez ve böylelikle arabalar benzinsiz kalır.
    Motoru eski bir 6 silindir Chevrolet motorudur.İki silindiri kesilip dört silindire indirilmiş, daha sonrada bundan kalıp yaparak arabalara monte edilmiştir.
    İki farkli renk otomobil götürülmüştür.Bej renk Devrim ve Siyah (Makam Aracı modeli) Devrim.Siyah olana Cemal Gürsel bindirilmiş ve 100 metre gidebilmiştir.Geçen sürede Bej renkli olanın benzin ihtiyacı karşılanıp, Cemal Gürsel siyahtan indirilerek Bej renkliye bindirilmiş ve o gün belirlenen tüm güzergahları başarıyla tamamlamışlardır.
    Devrimin o dönemde makina mühendisliği alanında Türkiye için gerçekten bir devrim olabileceği düşünülmekte, adı bu yüzden Devrim konulmuştur. Eğer Devrim beş arabayla kalmasaydı, şu anda Türkiye dünyanın en büyük makina sanayiilerinden birini kurmuş olabileceği yönünde fikirler mevcuttur. Devrim'in önemi Türk elinden ilk üretilen araba olması ve Türk mühendisliğinin bir şeyler yapabileceğini, başarabileceğini göstermiş olmasıdır. Ayrıca benzin, yağ, hız gibi göstergelerin Türkçe İkazlarla belirtilmeside buna eklenebilir
    Bej renkli bir kopyası hala Eskişehirde saklanmakta ve hala çalışır halde tutulmaktadır


    İmal Tarihi::::::::::: 1961
    Ağırlık:::::::::::::::: 1250 kg.
    Uzunluk:::::::::::::: 4500 mm.
    Genişlik:::::::::::::: 1800 mm.
    Yükseklik:::::::::::::1550 mm.
    İmal Yeri::::::::::::: Eskişehir Demiryolu Fabrikası
    İmal Süresi::::::::::: 4,5 ay
    Üretim Sayısı::::::::: 4 Adet Binek Otomobili
    10 Adet Motor::::::: 4 adet A4L tipi 3 adet A4T tipi 3 adet B3T tipi
    7 Adet Şanzuman:::: 3 adet A tipi 4 adet B tipi
    Silindir Sayısı::::::::: 4
    Silindir Çapı::::::::::: 81 mm.
    Silindir Hacmi::::::::: 20 70 cm
    Strok:::::::::::::::::: 100 mm.
    Kompresyon::::::::::: 6,8 : 1
    Güç:::::::::::::::::::: 50 HP
    Devir:::::::::::::::::: 3600 d/d
    Karakteristik::::::::::: Dört zamanlı