Türkiye’de Erkek Kozmetiği

'Sosyal Konular' forumunda Ezlem tarafından 4 Ocak 2009 tarihinde açılan konu


  1. Türkiye’de Erkek Kozmetiği

    Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kozmetik denilince akla artık sadece kadınlar gelmiyor. Kadın tüketici açısından belli bir doygunluk ve buna bağlı olarak durgunluk yaşayan sektör, daha büyük bir heyecan ve dinamizmle erkeğe yöneliyor. Kozmetikçilerin erkeği raflara çekme çabasına kadınlar da olumlu yönde katkı sağlıyor. Ülkemizde artık evinden çıkıp iş hayatında önemli roller alan böylece hayatı erkekle paylaşan şehirli kadınlar, onlardan bakımlı ve yakışıklı olmalarını isteme hakkını artık kendilerinde buluyorlar. Sonuç olarak eskiden birkaç yerli parfümden oluşan erkek kozmetiği, kadın kozmetiğiyle yarışır bir hal alıyor. Artık her markanın kadın ve erkek için olan ürünleri raflarda yan yana bulunabilirken, en çok satanlar listesinde erkek ürünleri de yer alıyor. Kozmetik reyonlarındaki satış elemanları, her beş müşteriden birinin erkek olduğunu belirtiyor.

    İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Medya ve Kamuoyu Araştırmaları Grubu’nun İstanbul’un 25 ilçesinde 663 erkek üzerinde gerçekleştirdiği “Erkeklerde Kişisel Bakım Araştırması“nda erkeklerin de bakımlı olması gerektiğinin kabul gördüğü anlaşıldı. Araştırma sonuçlarına göre erkeklerin %14.6’sı cilt bakımı yaptırıyor, kozmetik denilince akıllara %21.7 oranı ile parfüm, %9.7 ile bakım ve %8 ile makyaj malzemeleri geliyor. Erkeklerin yarısı ‘Bakım, erkek için de gereklidir.’ görüşünü desteklerken, bu oran ‘Kesinlikle katılıyorum.’ diyenlerle beraber %76’ya ulaşıyor. Bunlar sadece yüksek gelir ve eğitim düzeyine sahip gruplarda yapılan araştırmaların sonuçları gibi görünse de; taşraya, özellikle de Doğu ve Güney Doğu Anadolu bölgelerimize baktığımızda sonuçların bu bölgeler için de geçerli olduğunu fark edebiliriz. Bu bölgelerimizde bir kültürel değişim dinamiği yaşanıyor. Kendilerinin karikatürize edilmesine yol açan ‘sertlik ve pislik’ imajına doğulu erkekler, kişisel bakım ile adeta bir set çekmeye çalışıyor. 2000’li yıllar dünyada olduğu kadar Türkiye’de de erkeğin o bilindik niteliklerinden sıyrılmış; cilt kremiyle yumuşak yüzlü, ithal parfümüyle mis kokulu olanını öne çıkarmakta geç kalmadı.
     



  2. Cevap: Türkiye’de Erkek Kozmetiği

    2000’li yıllar dünyada olduğu kadar Türkiye’de de erkeğin o bilindik niteliklerinden sıyrılmış; cilt kremiyle yumuşak yüzlü, ithal parfümüyle mis kokulu olanını öne çıkarmakta geç kalmadı. :))))))))))))))))))