Tüketici Sorunları Hakem Heyetine Nasıl Başvurulur

'Sosyal Konular' forumunda Demet tarafından 4 Nisan 2014 tarihinde açılan konu

  1. Demet

    Demet Editör


    Satın alınan mal ya da hizmetin ayıplı olduğunu fark edildiğinde ilk yapılması gereken mal yada hizmetin sağlandığı kurum ile görüşmektir.
    Mal ya da hizmeti sağlayan kurum size yardımcı olmuyor ve mağdur bırakıyor ise o zaman hakkınızı Tüketici Sorunları Hakem Heyetinde ve Tüketici Mahkemelerinde arayabilirsiniz. Almış olduğunuz mal ya da hizmet'in maddi değeri 2014 yılı itibariyle 1,200 liradan az ise gitmeniz gereken yer Tüketici Sorunları Hakem Heyetidir. Eğer bu meblağdan yüksek ise o zaman hakkınızı Tüketici mahkemelerinde aramanız gerekir.

    Tüketici Sorunları Hakem Heyetine Başvuru yaparken uymanız gereken prosedür şöyledir.
    Ayıplı olduğunu düşündüğünüz ürün yada malın evraklarını hazırlayın. Fatura, satış fişi ve garanti belgesi gibi belgeler...

    Tüketici Sorunları Hakem Heyetine sorununuzu anlatan bir dilekçe yazın. Dilekçenizde aldığınız hizmet ya da malın mahiyeti, ne zaman alındığı, ne zaman teslim edildiği, kaç liraya mâl edildiği, sorunun ne olduğu, hizmet ya da malı aldığınız kuruma gittiğinizde nasıl bir karşılık aldığınız ve sonuç olarak konuyla ilgili ne yapılmasını istediğinizi (para iadesi, ödeme iptali, değişim vb.) düzgün bir dille yazın.

    Yapacağınız başvurular tamamen ücretsizdir. Konu incelenir, Tüketici Sorunları Hakem Heyeti yetkilileri sizin adınıza mal ya da hizmet sağlayıcı tarafla iletişime geçer ve yazışmalar yapılır belli bir sürenin sonunda size geri dönüş yapılır

    Dilekçenize size ulaşılabilecek irtibat adres ve telefonu yazmayı unutmayın.