Tüketici Hakları Nasıl Aranır

'Sosyal Konular' forumunda Merve tarafından 15 Şubat 2012 tarihinde açılan konu


  1. Tüketici Hakları Nasıl Aranır
    Tüketici Hakları Nasıl Aranmalı


    Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz;

    - Ayıplı malın değiştirilmesini,
    - Ödediğiniz bedelin iadesini,
    - Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
    - Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz.
    - Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır.
    - Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, satıcı veya üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır.
    - Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin.
    - Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir.
    - Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun.
    - Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir.



    alıntı