Toplumsal Uyum Becerileri Modülü (Hedef ve Davranışları)

'Bilgi Rehberi' forumunda anniccha tarafından 15 Nisan 2010 tarihinde açılan konu


  1. Amaç 01. Ankesörlü telefon kullanır.
    Davranışlar1. Ahizeyi tutar.
    2. Ahizeyi kulağına götürür.
    3. Kartı/jetonu alır.
    4. Kartı/jetonu yerleştirir.
    5. Sinyali duyunca arayacağı numaraya ait tuşlara basar.
    6. Aradığı kişiyle konuşmasını yapar.
    7. Konuşması bitince kartı alır
    .[/COLOR][/SIZE]

    Amaç 02. Duygularının farkında olur.
    Davranışlar
    1. Duygularını söyler.
    2. Duygularının nedenlerini söyler.

    Amaç 03. Başkalarıyla iyi ilişkiler kurmaya özen gösterir.
    Davranışlar
    1. Başkalarıyla selâmlaşır.
    2. Başkalarına kötü söz söylemez.
    3. Başkalarıyla kavga etmez.
    4. Başkalarına ait eşyaları alırken izin ister.
    5. Yeri geldiğinde eşyalarını paylaşır.
    6. Hata yaptığında özür diler.
    7. Oyun kurallarına uyar.
    8. Başkalarıyla ortak çalışır.
    9. Başkalarının sözünü kesmeden dinler.
    10. Başkalarına karşı güler yüzlü davranır.
    11. Yeri geldiğinde izin ister.
    12. Yeri geldiğinde başkalarına yardım eder.


    Amaç 04. Alışveriş yapılan yerleri tanır.
    Davranışlar

    1. Adı söylenen alışveriş yerini gösterir.
    2. Gösterilen alışveriş yerinin adını söyler.
    3. Alışveriş yapılan yerleri söyler.

    Amaç 05. Alışveriş yerlerinde satılan ürünleri tanır.
    Davranışlar
    1. Adı söylenen ürünü gösterir.
    2. Gösterilen ürünün adını söyler.
    3. Söylenen ürünün satıldığı alışveriş yerinin adını söyler.
    4. Adı söylenen alışveriş yerinde satılan ürünlerin adlarını söyler
    .

    Amaç 06. Alışveriş yapmayı bilir.
    Davranışlar
    1. Alışverişe çıkmadan önce gereksinimlerine yönelik listenin hazırlanması
    gerektiğini söyler.
    2. Yeterli miktarda para alınması gerektiğini söyler.
    3. Alınacak ürünün satıldığı alışveriş yerine gidilmesi gerektiğini söyler.
    4. Alınacak ürünün görevli kişiden istenilmesi gerektiğini söyler.
    5. Alınan ürünün tazeliğinin, sağlamlığının kontrol edilmesi gerektiğini söyler.
    6. Ürün alındıktan sonra kasadaki görevliye ödeme yapılması gerektiğini
    söyler.
    7. Satış fişinin ve varsa para üstünün alınması gerektiğini söyler.

    Amaç 07. Alışveriş yerlerinde uyulması gereken kuralları bilir.
    Davranışlar
    1. Alışveriş yapılan yerlerde isteklerin uygun bir dille ifade edilmesi
    gerektiğini söyler.
    2. Alışveriş yapılan yerlerde alçak sesle konuşulması gerektiğini söyler.
    3. Alışveriş yapılan yerlerde kendi sırasını beklemesi gerektiğini söyler.

    Amaç 08. Alışveriş yapar.
    Davranışlar
    1. Alışveriş listesi hazırlar.
    2. Yeterli miktarda para alır.
    3. Alışveriş yapacağı yere gider.
    4. Alınacak ürünleri görevli kişilerden ister.
    5. Alınan ürünlerin tazeliğini, sağlamlığını kontrol eder.
    6. Aldığı ürünlerin parasını kasadaki görevliye öder.
    7. Satış fişini ve varsa para üstünü alır.

    Amaç 09. Sinema, tiyatro vb. yerlere gidildiğinde izlenmesi gereken sırayı bilir.
    Davranışlar
    1. Gişeden bilet alınması gerektiğini söyler.
    2. Salona girerken görevli kişiye biletin verilmesi gerektiğini söyler.
    3. Biletteki numarada belirtilen koltuğa oturulması gerektiğini söyler.
    4. Gösteri bittikten sonra salondan çıkılması gerektiğini söyler.

    Amaç 10. Sinema, tiyatro vb. yerlerde uyulması gereken kuralları bilir.
    Davranışlar
    1. Bir gösteri sırasında sessiz olunması gerektiğini söyler.
    2. Gereksinimlerin ara verildiğinde giderilmesi gerektiğini söyler.
    3. Salonda kokulu, kabuklu vb. yiyeceklerin yenilmemesi gerektiğini söyler.
    4. Gösteri sonuna kadar biletin saklanması gerektiğini söyler.


    Amaç 11. Lokanta, pastahane vb. yerlere gidildiğinde izlenmesi gereken sırayı
    bilir.
    Davranışlar
    1. Gösterilen yere oturulması gerektiğini söyler.
    2. Mönüden istenilen yiyeceğin seçilmesi gerektiğini söyler.
    3. Seçilen yiyeceğin garsondan istenmesi gerektiğini söyler.
    4. Yiyecek bittiğinde garsondan hesabın istenilmesi gerektiğini söyler.
    5. Hesabın ödenmesi gerektiğini söyler.