Toksin Atıcı Diyet

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Alara tarafından 13 Ekim 2009 tarihinde açılan konu


  1. Toksin Atıcı Diyetİlk Hafta

    Her gün aynı menü uygulanmalıdır. Pazr günü öğle yemeğinde sevilen bir şeyler yemek mümkündür ve akşam hafif beslenme iyi olur. Her gün tatlandırıcı olarak dört kaşık bal, yemekler için limon, sirke, aromatik otlar kullanılabilir. Su, yeşil çay, bitki çayları içilebilir.

    Kahvaltı: Çay, üç peksimet dilimi ve bal
    Ara Atıştırma: 250 gr. mevsim meyvesi
    Öğle: Pişmiş sebze (patates ya da kabak-fasulye-kuşkonmaz-enginar-havuç olabilir.), pilav (dört silme kaşık pirinç, bir kaşık zeytinyağı ya da tereyağ ile.
    Ara Atıştırma: 250 gr. mevsim meyvesi
    Akşam: Pişmiş sebze (öğlen için önerilenlerden biri seçilebilir), haşlanmış beyaz et, bir paket kepekli kraker

    İkinci Hafta

    Her gün bir litre, öğle ve akşam yemeklerinden önce de birer bardak su, bir litre yeşil çay (üç kaşık şekerle tatlandırılmış) içilmelidir. Salı, Perşembe ve cumartesileri, günün yemekleri arasında bölerek 15 gr. yağ kullanılmalıdır. Tatlandırıcı olarak, günde üç kaşık şeker ya da bal kullanılabilir.

    Pazartesi

    Kahvaltı: Kahvenin ardından, 250 gr. az yağlı süt, 100 gr. ananas ( ya da elma, armut, portakal), 100 gr. muz
    Öğle: 250 gr. az yağlı süt ya da 250 gr. yağsız meyveli süt ve yahut 200 gr. muz ya da 200 gr. ananas (veya elma, armut, portakal)
    Akşam: 250 gr. az yağlı süt ya da 250 gr. yağsız yoğurt, 100 gr. muz, 400 gr. ananas (ya da elma, armut, portakal)

    Salı

    Kahvaltı: kahve, 125 gr. yağsız meyveli yoğurt, yedi adet kuru erik
    Öğle: 150 gr. mevsim meyvesi, kuşbaşı hindi, 50 gr. kepek ekmeği
    Akşam: 150 gr. mevsim meyvesi, 150 gr. dana eti, maydanozlu marul, 50 gr. kepek ekmeği

    Çarşamba

    Kahvaltı: Kahve, 250 gr. az yağlı süt, 100 gr. muz, 100 gr. ananas (ya da elma, armut, portakal)
    Öğle: 150 gr. yağsız ve sossuz, haşlanmış mantı
    Akşam: 150 gr. mevsim meyvesi, bir tas makarna çorbası, 50 gr. kepekli ekmek

    Perşembe

    Kahvaltı: Kahve, 125 gr. yağsız meyveli yoğurt, yedi adet kuru erik
    Öğle: 150 gr. mevsim meyvesi, 200 gr. piliç göğsü, 50 gr. kepekli ekmek
    Akşam: 150 gr. mevsim meyvesi, maydanozlu marul, 50 gr. kepek ekmeği

    Cuma

    Kahvaltı: 250 gr. kahve, 250 gr. az kaymaklı süt, dört kaşık yulaf ya da arpa
    Öğle: 150 gr. mevsim meyvesi, 100 gr. kuru fasulye ( ya da 200 gr. süzülmüş pişmiş fasulye), kereviz, soğan ve rezeneyle birlikte hazırlanır, 30 gr. kepek ekmeği
    Akşam: 150 gr. mevsim meyvesi, bir tas makarna çorbası, 50 gr. kepek ekmeği

    Cumartesi

    Kahvaltı: Kahve, 125 gr. yağsız meyveli yoğurt, yedi adet kuru erik
    Öğle: Limonlu ıspanak ya da pazı (ıspanaklar haşlanır, limon ve biraz yağla servis yapılır), 200 gr. dana ızgara, 125gr. yağsız meyveli yoğurt
    Akşam: Limonlu fasulye, 300 gr. ızgara alabalık, 125 gr. yağsız meyveli yoğurt

    Pazar

    Kahvaltı: Kahve, 250 gr. kaymaklı süt, dört kaşık yulaf ya da arpa
    Öğle: 150 gr. mevsim meyvesi, 200 gr. piliç göğsü, 30 gr. kepek ekmeği, 125 gr. yağsız meyveli yoğurt
    Akşam: 150 gr. mevsim meyvesi, yeşil salata (rezene, kereviz, havuç, domates), ince bir dilim yağsız peynir, 30 gr. kepek ekmeği, 125 gr. yağsız meyveli yoğurt

    Üçünçü Hafta

    Günde 20 gr. saf yağ, tuz, limon, aromatik otlar ve baharatlar kullanılması uygundur. Kabul edilen tatlandırıcı, günde üç kaşık şeker ya da baldır. Günde bir buçuk litre, öğle ve akşam yemeklerinde birer bardak maden suyu içilmelidir. Yeşil çay, kahve ve bitki çayları da içilebilir.

    Pazartesi

    Kahvaltı: Kahve, 250 gr. az kaymaklı süt, 30 gr. kepekli peksimet
    Ara Atıştırma: 250 gr. mevsim meyvesi
    Öğle: Salata, 100 gr. piliç göğsü, ada çayıyla birlikte, limonlu pazı, 50 gr. kepek ekmeği
    Ara Atıştırma: 125 gr. yağsız meyveli yoğurt
    Akşam: Bir tas makarna çorbası, 80 gr. yağsız çiğ jambon ya da salam, salata, 50 gr. kepek ekmeği

    Salı

    Kahvaltı: Kahve, 250 gr. az yağlı süt, 30 gr. kepek ekmeği
    Ara Atıştırma: 120 gr. muz
    Öğle: Karışık salata, tavada hindi göğsü, limonlu fasulye, 50 gr. kepek ekmeği
    Ara Atıştırma: 125 gr. yağsız yoğurt
    Akşam: Limonlu havuç, bir yumurta, enginar, 80 gr. kepek ekmeği

    Çarşamba

    Kahvaltı: kahve, 250 gr. az yağlı yoğurt, üç kaşık buğday
    Ara Atıştırma: 250 gr. mevsim meyvesi
    Öğle: Karışık salata, 100 gr. tavada hamburger, limonlu ıspanak
    Ara Atıştırma: 125 gr. yağsız meyveli yoğurt
    Akşam: Karışık salata, yumurtalı pırasa, 80 gr. kepek ekmeği

    Cuma

    Kahvaltı: Kahve ya da çay, 30 gr. kepekli peksimet, 125 gr. yağsız meyveli yoğurt
    Ara: Atıştırma 120 gr. muz
    Öğle: Karışık salata, 150 gr. ızgara balık, limonlu rezene, 80 gr. kepek ekmeği
    Ara Atıştırma: 125 gr. yağlı yoğurt
    Akşam: Bir tas çorba, 80 gr. ton balığı, salata, 50 gr. kepek ekmeği

    Cumartesi

    Kahvaltı: Kahve ya da çay, 125 gr. yağlı yoğurt, 30 gr. kepekli peksimet
    Ara Atıştırma: 250 gr. mevsim meyvesi
    Öğle: Karışık salata, 100 gr. ızgarada yağsız et, limonlu şalgam, 80 gr. kepek ekmeği
    Ara Atıştırma: 6 adet erik kurusu
    Akşam: Karışık salata, limonlu füme et, limonlu fasulye, 80 gr. kepek ekmeği