Tokluk Hissi Veren Besinler Neler

'Kadınca' forumunda Yasemin tarafından 24 Ocak 2013 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]




    Sağlıklı bir beslenme için tok tutacak besinlerin neler olduğunu öğrenmeliyiz dikkatli beslenerek daha az kilo alır ve daha sağlıklı beslenmiş oluruz.Birçok kadının problemi olan fazla kilolarla mücadelede bir yandan formunu korumayı bir yandan da tok kalmayı kim istemez.. Az yemek için sizi tok tutacak besinler tüketmelisiniz Peki Tok tutan besinler neler hangi besinler tok tutmaya yardımcı olur bu besinlerden bazıları şöyle...

    Tokluk hissi veren besinlerden biride Dil Peyniri: Hem protein, hem kalsiyum açısından zengin olan dil peynirini, gün içinde acıktıkça tükettiğinizde tokluk hissiniz artacaktır.

    Bir başka besin ise Böğürtlen'dir Böğürtlen gün içinde acıktığınızda bir kase yoğurt ile karıştırıp yiyebileceğiniz böğürtlen, verdiği tokluk hissinin yanısıra, içerdiği antioksidanlar sayesinde vücudunuzu zararlı toksinlerden arındırmanıza yardımcı olacaktır.

    Tokluk hissi veren besinler arasında Sardalya yer alıyor Hem protein deposudur, hem de kan şekerinizi dengeleyerek tokluk hissi duymanızı sağlar.

    Hepimizin çok sevdiği bir meyve Elma Oldukça düşük kalorili bir meyve olan elma, gün içinde acıktığınızda sizi tok tutacak sağlıklı bir atıştırmalıktır.

    Yumurta tokluk hissi veren besinler arasında yer alıyor. Sabahları klasik kahvaltı yapmaktan vazgeçin. Yumurtanın tamamı proteindir ve önemli ölçüde tokluk hissi verir. İki ince dilim esmer ekmek, az miktarda yağsız peynir ve bir adet haşlanmış yumurta ile edeceğiniz kahvaltı, gün boyunca kendinizi daha tok hissetmenizi ve vücudunuzun ihtiyaç duyduğu proteinin alınmasını sağlar.

    Baklagiller de tokluk hissi veren besinler arasında Muhtemelen kolesistokinin dene bir maddeden söz edildiğini duymamışsınızdır sizlerde benim gibi bu madde sindirim sisteminden salgılanır ve vücudun tabi iştah azaltıcısıdır.

    Fasulye ile Barbunya, bakla, nohut, mercimek ve benzerlerini yemek kan şekerinizi az yükseltecek, size bitkisel protein ve lifleri sağlayacak, uzun süre tok hissetmenize yol açar.

    Yeşil Çayında iyi zayıflama yardımcılarından biri olduğunu heğmiz biliyoruz. Burada faydayı sağlayan kafein değil, yeşil çaydaki kateşinler’ adı verilen ve metabolizmayı hızlandırarak yağ yakımını arttıran antioksidanlardır.

    Çorba göz doyurmak için iyi bir seççimdir.Önceden midenizi dolduracağı için yediğiniz yemeğin miktarını azaltır. Ancak, seçilen çorbanın olabildiğince basit olmasında mutlaka çok fayda olacakdır.

    Yağsız Et Yediğiniz yemeğin içinde et olması tokluk hissini artırır. Ayrıca ette ve balıkta bol bulunan ‘lösin’ adındaki amino asit kaslarınızın kalori harcamasını kolaylaştırır.
     



  2. Cevap: Tokluk Hissi Veren Besinler Neler

    Elmayı, çorbayı biliyordum da sardalyayı ilk kez duydum...Dikkate alıcam...