Tok tutan yiyecekler ve içecekler nelerdir

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Nalan tarafından 20 Haziran 2013 tarihinde açılan konu


  1. Uzun günlerde çabuk acıkmamak özellikle ramazan ayında hem sıcağa hem açlığa karşı dirençli olmak için beslenmenize dikkat etmeniz gerekir. Uzun yaz günlerinde sizi tok tutacak yiyecek ve içecekleri seçmeli ve bünyenizi dinç tutmalısınız.

    İşte uzmanlar tarafından açıklanan ve tok tutan besin listesi;
    Öncelikle muz, avokado, yulaf, peynir, brokoli, bezelye, balık, elma, tam tahıllı ekmek sizi tok tutacaktır. Sofranızda bu besinleri mutlaka bulundurun.

    Karnabahar ve brokoliyi haşlayın ve yoğurtla karıştırın. Bu karışım lif açısından zengin olduğu için sizi tok tutacaktır.

    'Kompleks karbonhidratlar' dediğimiz sebze, meyve, baklagiller, tahıllar, esmer ekmek, esmer pirinç, kepekli makarna gibi besinlerdir ve bunlara ağırlık verilmelidir. Bu yiyecekler kan şekerimizi dengede tutarak bizi acıktırmaz.

    Tavuk ya da sebze çorbası en uzun süre tok tutan listesinde yerini almıştır. Bu nedenle eğer sahurda tavuk yada sebze çorbası içerseniz gün içerisinde daha az açlık hissedeceksiniz.