TCDD Kuruluş Yıldönümü

'Önemli Gün ve Haftalar' forumunda Lider tarafından 23 Eylül 2009 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]


    GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE GÜVEN VE KONFORUN ADRESİ TÜRK DEMİRYOLLARI, YÜKSEK HIZLI TREN TEKNOLOJİSİYLE 153. YAŞINA GİRİYOR…

    TCDD, 153. YILINI ÇEŞİTLİ ETKİNLİKLERLE KUTLUYOR…
    ETKİNLİKLERDE, KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI THM VE TSM KOROLARI BİRER KONSER VERECEK…
    153. Kuruluş Yıldönümü etkinlikleri kapsamında, 23 Eylül 2009 Çarşamba günü TCDD Genel Müdürlüğü, Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü ve Almanya Federal Cumhuriyeti Ankara Büyükelçiliği işbirliğiyle hazırlanan “Hicaz ve Bağdat Demiryollarının 100. Yılında Fotoğraf Sergisi” ile Arif Sayyar’ın Demiryolu Resim Sergisi Ankara Gar Sanat Galerisi’nde saat: 15.30’da açılacak. Aynı gün saat: 16.00’da Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın THM ve TSM koroları birer konser verecek.

    Bilindiği gibi, Türk demirağın öyküsü 23 Eylül 1856’da İzmir - Aydın hattında başladı. Osmanlı İmparatorluğu’ndan milli sınırlar içerisinde kalan 4000 km’lik demiryolu devir alan Genç Cumhuriyet, 1924 – 1940 yılları arasında, onca yokluğa, yoksulluğa ve teknolojik yetersizliğe rağmen yaklaşık 3.300 km’lik demiryolu yaparken, yabancı devletlerin elindeki hatları millileştirdi.

    1940 - 1950 yılları arasında 458 km demiryolu yapılabildi. 1950’de 7.671 km’ ye ulaşan demiryolu ağı, 1950 sonrasında karayolu yatırımlarına öncelik verilmesi nedeniyle, ülkemizin coğrafik ve nüfus yapısının gerektirdiği koşulların gerisinde kaldı, mevcut durumunu dahi koruyamadı.

    Bu politikaların bir sonucu olarak, 1950’de 7.671 km olan demiryolu ağı, günümüzde ancak 10.984 km’ye ulaşabildi. Buna bağlı olarak, demiryolunun taşıma içerisindeki payı sürekli düşüş göstererek, 1950’de yolcuda % 42, yükte % 78 iken, yolcuda % 2’ye, yükte % 5’e kadar düştü.

    2003 yılı demiryolu tarihinde bir dönüm noktası oldu. Demiryolları tam 60 yıl sonra yeniden devlet politikası haline geldi. Önemli kaynak sağlanan Demiryollarında; mevcut sistemin
    yenilenmesi, hızlı tren hatlarının gerçekleştirilmesi, yerli demiryolu sanayinin güçlendirilmesi, ileri demiryolu sanayinin geliştirilmesi, yeniden yapılandırılması hedeflendi. Marmaray, Ankara-İstanbul, Ankara-Konya, Ankara-Sivas yüksek hızlı tren, Kars-Tiflis-Bakü demiryolu projelerinin yapımına başlandı, banliyö hatlarının çağdaş düzeye getirilmesi hedeflendi. Demiryolu sanayisini geliştirmek üzere yerli yabancı özel sektörle işbirliğine gidildi. Adapazarı’nda hızlı tren fabrikası, Kardemir’de ray üretilmesi, Erzincan Ray Bağlantı Elemanları Fabrikası ile yüksek hızlı trene uygun makas ve travers fabrikaları bu sürecin ilk meyveleri oldu.

    Demiryollarına, 2023 yılına kadar ise 23.5 milyar Dolarlık yatırım hedeflenerek, 2013 yılına kadar 1500, Cumhuriyetimizin 100. yılı olan 2023 ‘e kadar 4 bin kilometre hızlı demiryolu ağına ulaşmış, mevcut sistemini tamamen yenilemiş, ileri demiryolu sanayisini üreten, ihraç eden, etkin ve verimli bir demiryolu sistemine sahip bir Türkiye hedefleniyor.

    NOT alıntıdır


    bukonu hakkında paylaşımlarnızı sunabilirsiniz teşekkürler