Tatlı Krizine Kesin Çözüm

'Sağlık Rehberi' forumunda Eylem tarafından 18 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Eylem

    Eylem Editör Site Yetkilisi


    Tatlı Krizine Kesin Çözüm

    [​IMG]
    Başıma hiç gelmedi diyen yalan söyler. Bazı zamanlar olur ki hepimiz tatlı krizi ile yüzleşmek zorunda kalırız. Bilindiği gibi seratonin ve endorfin adı verilen mutluluk hormanlarının salgılanmasına yardımcı olan en önemli şeyler arasındadır şeker. Bu yüzdendir mutsuz hissedilen anlarda çekmeceden gizlice ağza atılan şekerler ya da çikolatalar.

    Eğer tatlı krizi ile karşı karşıyaysanız ilk dikkat etmeniz gereken şey dayanamıyorsanız az miktarda tüketmeye özen gösterin. Tatlı yedikten sonra bol su için. Başka şeylere odaklanmaya çalışın. Telefonla konuşun ya da kendinizi işe verin. Olmuyor mu? meyve yemeyi deneyin. Özellikle de elma… Üzerine tarçın dökün. Çikolata yemiş gibi hissedeceksiniz.

    Yaptığınız diyette katı kurallı olmanız tabiki önemli ancak böylesi bir kriz esnasında biraz daha esnek olun çünkü o tatlıyı yemeden duramayacaksınız. İradenizi zorlamak yerine küçük bir ısırık ile bu savaşın kazananı siz olun.

    Ara sıra da olsa kendinizi ödüllendirin. En sevdiğiniz tatlıdan küçük bir miktar yemek herşeyin sonu değildir. Yeter ki duracağınız noktayı bilin. Canınız her tatlı istediğinde aynı şeyleri yemek yerine farklı tatlar deneyin. Bu bazen elma olsun, bazen kuru kayısı…

    Düzenli beslenirseniz emin olun yaşayacağınız krizlerin aralıkları git gide uzayacak ve zamanla tatlı krizinden kurtulmuş olacaksınız.