Tatil yaparken kilo almamak için

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda EyLüL tarafından 6 Ağustos 2011 tarihinde açılan konu


  1. Tatil yaparken kilo almamak için nasıl önlemler alabilirim?
    Tatil yaparken kilo almamak için neler yapmalıyım?
    Tatil yaparken kilo almamak için nelerden kaçınmalıyım ve nasıl bir beslenme programı uygulamalıyım?
    Tatil yaparken şişmanlamamak için neler tüketmeliyim? Tatil yaparken kilo almamak için öğünler nasıl olmalı?

    İşte Tatil yaparken kilo almamak için yapmanız gerekenler.

    İmkansız hedeflerin peşinden gidip,herşeyi aynı anda yapmaya çalışmayın. Çok çabuk kilo vereceğim diye,yorucu bir iş gününden sonra saatlerce egzersiz yapıp,eve gelip her zamanki klasik şekilde beslenmeye çalışırsanız,başarısız olabilirsiniz.

    Oysa günlük yaşamınızda akşamları daha az yemek,ya da abur cubur yerine meyve atıştırmak gibi birkaç küçük değişiklik dahi yeterli olabilir.

    Mutfağınızdaki dolaplarınızı “temizleyin”! Çikolata,kek,şekerleme,çerez,cips gibi abur cuburları evden uzaklaştırın.

    Ne yiyeceğinizi planlayın. Günlük koşuşturmaca içinde ne yiyeceğinizi önceden tasarlamadan acıkırsanız,önünüze ya da aklınıza gelen ilk şeyi yersiniz, bu da her zaman kilolarınızdan kurtulmak için doğru yiyecek olmaz.

    Çorba içmeyi ihmal etmeyin.İçinde pırasa,soğan,sarımsak,kerevizin olduğu bir çorba hem iyi bir besindir,hem de vücuttan fazla sıvıların atılmasını sağlar.

    Kilo vermek istiyorsanız alkol tüketiminizi bırakmalısınız. Alkol hızlı kilo aldırır.

    Günde yaklaşık 10 tane ceviz yemeye çalışın.Hem E vitamini hem de lif kaynağıdır. Özellikle akşamüstü bir parça meyve ile tüketirseniz akşam yemeği öncesinde fazla acıkmanızı da önler.

    Gün içinde sık sık sebze tüketin. Çantanızda atıştırmalık olarak havuç,salatalık,kereviz sapı taşıyın.

    Güne mutlaka kahvaltı yaparak başlayın.

    Akşam yemeğinizi yarıya indirin. Tükettiğiniz proteini yarıya indirip yanına normalden fazla salata veya sebze koymanız yeterlidir.

    Akşam yemeği öncesinde yenecek büyük bir tabak salata,en az 120 kalori daha az almanızı sağlar.

    Akşamları saat 20:00 den sonra yemek yememeye çalışın.

    Size garip gelebilir ama haftada bir rejimi bozup kaçamak yapın! Vücut sürekli düşük kalorili yiyecek tüketimine olumlu cevap vermez. Haftanın bir günü bir öğünde yüksek kalorili gıdalar tüketerek,programın dışına çıkın (ölçüyü kaçırmadan)

    Yavaş yavaş yiyin.Bir lokmayı en az 20 kez çiğnemeye bakın. Böylece 20 civarında daha az kalori tüketirsiniz.

    Her gün mutlaka 1 saat hareket edin.Yürüyün,egzersiz yapın yani nasıl olursa olsun hareket edin.

    Asla haftada 1 günde nfazla tartılmayın. Tartılmak için en uygun zaman sabah ilk iş olarak bunu yapmaktır.

    Bir “adımölçer”edinmenizde fayda olabilir. Kilonuzu korumak için günde 10 bin,kilo vermek için ise 12 bin ile 20 bin arası adım atmanız gerekir.