Suyun Faydası hakkında bilgi

'Kısa Bilgiler' forumunda Belinay tarafından 1 Nisan 2012 tarihinde açılan konu



  1. Suyun Faydaları Neler

    Araştırmalara göre, yeterli miktarda su içmek daha fazla kalori harcanmasını sağlar. Aç karnına içildiğinde vücuttaki zararlı maddelerin atılmasını kolaylaştırır, cildin nemini ve gerginliğini artırarak kırışıklıkları önler, yumuşaklık ve parlaklık verir, selüloitten korur.

    Aynı zamanda sesi güzelleştirir, böbreklerin çalışmasını düzene sokar,idrar yollarını kum ve taş oluşumundan korur, sindirimi kolaylaştırır, kabızlığı önler, balgamın yumuşayıp atılmasına yardımcı olur, ağız kuruluğunu ve ağız kokusunu önler, eklem hareketlerini kolaylaştırır,kilo vermeyi sağlar.


    Gün boyunca terleme, nefes verme, idrar yapma nedeniyle yaklaşık 5-10 bardak su kaybediliyor. Spor yapma, terleme gibi hararete neden olan diğer aktiviteler, sıcak ve rutubetli hava, sıvı ihtiyacını artırıyor.
    *Vücut ısısını ayarlıyor.
    *Vücutta biriken zararlı maddeleri dışarıya atılmasını sağlıyor.
    *Hücrelere besin ve oksijen taşıyor.
    *Eklemlere destek sağlıyor.
    *Kabızlığı engelliyor.
    *Bazı toksinleri atarak böbrek ve karaciğerdeki yükü azaltıyor.
    *Vitaminler, mineraller ve diğer besinlerin çözülmesine yardımcı oluyor.

    Toksinlerin atılabilmesi için su
    Vücudumuzdan toksinlerin atılabilmesi, gün içerisinde yeterli ölçüde su tüketmemize bağlıdır. Organlarımızın sağlığı için gün boyu vücudumuzun ihtiyacı olan en az bir buçuk litre suyu tüketmemiz gerekir. Yeterli derecede su içilmesi kanın rahat akışını sağlar. Kanın rahat akması demek, kalbimizin de rahat çalışması demektir. Yeterli ölçüde suyun vücuda alınması kalbin yükünü hafifletir. Bu sayede kandaki oksijen daha hızlı bir şekilde tüm vücuda dağılır. Oksijen dağılımı ne kadar başarılı ise organlar da o kadar sağlıklı çalışır.