sürekli uyku hali sürekli uyumak isteği

Konusu 'Sorun Cevaplayalım' forumundadır ve Misafir tarafından 16 Ocak 2011 başlatılmıştır.

  1. Misafir Ziyaretçi

    merhabalar,ben zeliş son dönemlerde sürekli uyuma istegi ve çabuk yorulmalar var bende.nerdeyse günün tamamını uyumakla geciriyorum.bu beni hem yoruyo hemde yapacaklarımı ertelemek zorunda kalıyorum.dışarıya cıktığımda ise cooooook yoruluyorum lütfen beni aydınlatın.aydınlatırsanız sevinirim.hoşçakalın.
  2. Sitem

    Sitem Üye

    Katılım:
    8 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    12.001
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    36

    Cevap: sürekli uyku hali sürekli uyumak isteği

    1- Derin uykuda bizi rahatsız edenler

    Gürültü stres yaratır ve stres tansiyonu yükseltir. Sonuçta sürekli halsiz ve uykulu oluruz. Bunun için size önerim, yatak odanızdan saat gibi ses çıkarabilecek tüm eşyaları kaldırmanız olacaktır.

    2- Kahve ve çay

    6 fincandan sonrası zararlıdır.Kafein uyarıcı etki yapar, yani beyne daha fazla enerji emri verir. Günde 3
    fincan kadar çay veya kahve içersek, bu canlandırıcı özellikten iyi şekilde faydalanırız. Fakat miktar ikiye katlanırsa, kafein ve tein, vücudumuzdaki demiri emer. Bu durumda beyin ve kalbe yeterli oranda oksijen gitmez….Sonuçta kendimizi çok yorgun hissederiz.

    3- Karbonhidrat uyku hapı etkisi yapar

    Tüm karbonhidratlar, aç karnına yenildiği zaman ağırlık yapar. Siz siz olun, aç karnına bu besinleri tüketmemeye özen gösterin.

    4- Su eksilirse dikkatiniz de dağılır

    Her gün yaklaşık 8 bardak su içmemiz gerekiyor, yoksa hissedilir bir biçimde enerji boşluğuna düşeriz. En iyisi, her saat başı içine biraz limon suyu sıkılmış bir bardak su içmektir.


    5- Cep telefonu hipnozdan beterdir.

    20 dakikadan uzun telefon görüşmelerinin uyku hipnozu gibi bir etki yaptığı ortaya çıktı. Dolayısıyla, uzun süreli ve sık olarak telefonla konuşmak bizi yorar.

    6- Duş almak yerine yatağa geri dönmek daha iyidir.

    Suyun sıcaklığı vücut sıcaklığının çok üzerindeyse bünyemiz uyku getiren hormonları fazlasıyla salgılamaya başlar. Akşamları iyi uyumak için sıcakla, sabahları enerji depolamak için ılık suyla yıkanın.

    7- Bazı besinlere karşı dayanıksız olabilirsiniz

    Her şeyi doğru yaptığınız halde zinde değilseniz, "çölyak" hastası olabilirsiniz. Bu bünyenizin tahıl nişastalarını işleyememesi anlamına gelir. Baş ağrısı ve yorgunluktan şikayet eden bu kişilerin buğday, arpa gibi tahıllardan uzak durması gerekir.

    8- Kola bünyeyi aside boğar

    Az harekete bir de aşırı kola, çay ve et tüketimi eklenirse, bünyede aşırı asit meydana gelir. Sonuçta da dolaşım bozuklukları, migren, bağışıklık sisteminin zayıflaması gibi rahatsızlıklar yaşanır.

    9- Gürültü de yorar

    Uzun süreli gürültüye maruz kalan insanların enerjisi tükeniyor. Bağıra çağıra konuşan insanların arasında olmak bile insanı yormaya yetiyor.

    10- Floresan ışığı kronik esnemeye neden olur

    Floresan ışık, öğrenme ve konsantrasyon yetimizi yüzde 60 oranında düşürür. Gün içinde saatlerce bu ışığa maruz kalan birinin bağışıklık sisteminin zayıfladığı ispatlandı. Bu da kronik yorgunluğa neden olabilir.

    11- Küften uzak durmalı

    Bulunduğunuz ortam yeterince havalanmıyorsa küf oluşabilir. Bünye, küfe tıpkı mikroplarda olduğu gibi karşılık verir, bununla mücadele eder. Bu da açıklanamayan sürekli yorgunluğa neden olabilir.

    Zencefil ve karanfilli bir kek vücudunuzdaki mutluluk hormonlarının üretimini artırır, sizi canlandırır. Muskat da "myristicin" adı verilen bir madde içerir ki, bu madde doping ile çok büyük benzerlik taşır.

    Halsizlik ve yorgunluğun önlenmesinde pelinotu’nun kaynatılıp balla tatlandırılarak içilmesinde de yarar vardır. Aynı şekilde arpa çayınında faydası vardır.

    kaynak :revir