Stresten nasıl uzaklaşılır?

'Sağlık Rehberi' forumunda Eylem tarafından 17 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Eylem

    Eylem Editör Site Yetkilisi


    Stresten nasıl uzaklaşılır?

    [​IMG]
    Günlük hayatınız çekilmez bir hal mı alıyor gün geçtikçe kendinzi daha stresli ve gerginmi hissediyorsunuz?Özellikle sabahları uyandığınızda kaşlarınızın çatık olduğunumu fark ediyorsunuz.Ayrıca kendinize beş dakika bile zaman ayıramıyormusunuz bir yarış atı gibi sabah başlıyorsunuz koşuşturmaya bu gün boyu böylemi devam ediyor.Duum böyle olunca hayatınızdaki stes kat kat artıyor malesef.

    Ve asıl vahim olan durum stresin yarattığını etkiler, bedeninizi ele geçirmiş olmasıdır.Öyleyse stresten uzak kalmak için aşağıdaki önerilerimizi dikkate almanızı şiddetle tavsiye ediyoruz.

    Kendinizi hipnotize edin:Hipnoz son derece yoğun odaklanılmış dikkat durumudur. Siz de dikkatinizi tek bir noktaya derin biçimde toplayın ve tüm kaslarınızı gevşetin. Başka hiçbir şey düşünmeyin.

    Gerçekten affedin:Sizi üzen, kıran ve aklınızı meşgul eden birini, gerçekten affedin. Aklınızı ve kalbinizi huzursuz eden şeylerden kurtulmanın en iyi yolu, onu affetmektir. Tüm içtenliğinizle affedin.

    Camdan bakın:Sadece camın kenarına giderek sokağı seyretmenin rahatlatıcı bir etkisi olduğunu biliyor muydunuz? Sokağı seyretmek, stres düzeyinizi düşürür.

    Çiçek yollayın:Kendinize çiçek yollayın. Çiçekler stresin en doğal ilaçlarıdır. İş yerinize kendi adınıza çiçek yollayın ve çalışma alanınızı düzenleyin.

    Öpüşün:Eşinizle, sevgilinizle cinsellik içermeyen kısa öpüşmeler yaşayın. Dudaklardaki hareket endorfini serbest bırakıyor.

    Dinlenme molası:İyi bir dinlenme için mutlaka yatağa yatıp uyumanız gerekmez. Kendinize gün içinde ufak molalar ayarlayın ve bedeninizi birkaç dakika esneterek dinlendirin.

    Kolay egzersiz:Çok yoğun ve gergin olduğunuzda yoğun egzersizler, gerginliğinizi daha fazla arttırabilir. Daha basit egzersizler yapın, yürümek gibi…

    Gün ışığı:Strese girdiğinizde sizi en çok rahatlatacak şeylerden biri de, gün ışığıdır. Ancak bunu düzenli olarak yapmanın faydası vardır. Haftada 3 kez, 20 dakika güneş gözlüğü olmadan güneşe çıkın ve yürüyün.

    Acıklı film izleyin:Yapılan araştırmalar, hüzünlü bir film izlerken gerçek dünyada aksiliklerle başa çıkmanızı sağlayan bir düşünmkalıbı geliştirdiğinizi gösteriyor.

    Doğruları söyleyin:İçinizden geçen gerçekleri, hissettiklerinizi anlatın. En iyi stres uzaklaştırma yöntemi, içinizden geçeni söylemektir.

    Meşgul olun:İş dışında kendinizi meşgul edecek ilgi alanları bulun. Hobiler gibi, kendinizi meşgul edip kafanızı dağıtacağınız bir alan bulun.

    Güzelleşin:Gergin olduğunuzda kendinizi salmayın, tam tersi makyajınızı yapın, saçınızı düzeltin, aynada kendinizi güzel görün.

    Balık:Stresli bir hayatınız varsa, bol bol balık yiyin. Omaga-3, vücudunuza stresle mücadele edebilme kabiliyeti kazandırır.

    Oyun:Bilgisayarda veya televizyonda oyun oynayın. Yapılan araştırmalar, bu oyunların stresi azalttığını söylüyor.